سیستان و بلوچستان در سوگ و ماتم سرباز نظام و خدمتگزار مردم

زاهدان- ایرنا- مردم سیستان و بلوچستان در حالی که خودشان را آماده دومین سفر استانی رئیس جمهور و هیات همراه می‌کردند به ناگاه شوکه شده و در سوگ شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه نشستند.

به گزارش ایرنا، همزمان با اعلام خبر شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، مردم سرزمین نخل و افتاب به سوگ فرو رفتند و داغدار شدند. مردم این استان از روز گذشته در پی بروز حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش برای سلامتی و بازگشت وی به آغوش ملت به دعا و نیایش پرداختند و با برگزاری ختم صلوات و خواندن قران برای سلامتی رئیس جمهور مردمی و خادم الرضا، آیت الله رییسی، در شب میلاد امام رضا (ع) دست دعا به آسمان دراز کردند.

از صبح دوشنبه با اعلام رسمی خبر شهادت رئیس جمهور، مردم سیستان و بلوچستان داغدار و اندوهگین شدند و اهالی استان ناباورانه در سوگ رئیس جمهور شهید، به عزا نشسته‌اند. آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در سانحه هوایی به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.

شهادت غریبانه خادم الرضا، محبوب و سید محرومان، مدافع مظلومان مقتدر غزه، مدافع قرآن، مرد میدان و محبوب آزادگان در روز ولادت حضرت رضا (ع) مایه حزن و اندوه مردم سیستان و بلوچستان و ایران، جهان اسلام و همه آزادی خواهان شد، شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در طول دوران خدمت، استراحت را بر خود حرام کرد و همه تلاش خود برای حمایت از مظلومان و کمک به مردم به کار گرفت.

سیستان و بلوچستان در سوگ و ماتم سرباز نظام و خدمت گذار مردم

شهادت آیت الله رئیسی خبری شوکه آور برای بلوچ و سیستانی بود

یکی از شهروندان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از روز گذشته که اخبار سانحه برای بالگرد رئیس جمهور کشورمان مخابره شد نگرانی و اضطراب تمام وجودم را احاطه کرد شب گذشته تا دیر وقت منتظر شنیدن خبر سلامتی آیت الله رئیسی بودم و مدام رسانه‌های مختلف را چک کردم، اما همچنان امیدوارم بودم.

حسین پیری افزود: صبح زمانی که تلویزیون را روشن کردم متوجه شدم همه شبکه های تلویزیونی از شهادت رئیس جمهوری کشورمان و هیات همراهش صحبت می‌کنند، مات و مبهوت مانده بودم، تمام اعضای خانواده ام با شنیدن این خبر شروع به گریه کردند. او برای مردم محروم سیستان و بلوچستان اسطوره بود.

وی خاطرنشان کرد: اصلا باورم نمی‌شود، که ما رئیس جمهورمان را از دست داده ایم؛ لحظه شنیدن خبر شهادتش برای من خیلی غم انگیز بود حس و حال خوبی ندارم و احساس می‌کنم یکی از نزدیک ترین عزیزانم را از دست داده ام. آیت الله سید ابراهیم رئیسی حامی محرومان در دورترین نقاط کشور و برای رفاه حال مردم همواره در کار و تلاش بود.

یکی از دانشجویان زاهدانی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهادت هنر مردان خداست، شهادت مزد مجاهدان پاک و پاکباخته دین خداست. سید ابراهیم رئیسی نمونه‌ برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی(ره) بود، او همه‌ عمر خود را به جهاد در راه خدا گذراند، شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ او در سالهای خدمتش است.

ساره حجازی نیا عنوان کرد: رئیس جمهور در سفر به چابهار در رابطه با تمام مسائل سیستان و بلوچستان که از مهمترین دغدغه‌های مردم و علما و بزرگان طوایف بود اظهار نظر کرد که این امر نشان دهنده دغدغه وی نسبت به این استان بود چرا که همواره بر ضرورت استمرار توسعه و آبادانی این استان تأکید می‌کرد رئیسی نمونه بارز یک رئیس جمهور مردمی بود.

سیستان و بلوچستان در سوگ و ماتم سرباز نظام و خدمت گذار مردم

مردم سیستان و بلوچستان منتظر میزبانی از رئیس جمهور بودند

یکی از شهروندان زابلی در گفت و گوی و تلفنی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خبر شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور خدوم، خبری ناگوار و ناگهانی برای همه ما بود مردم سیستان و بلوچستان همه منتظر میزبانی از مهمان خوبمان در این استان بودیم که بیاید به دردهای مردممان رسیدگی کند اما با شنیدن این خبر شیعه و سنی چشم انتظار عزادار شدند.

مرضیه کشته گر بیان کرد: ما هیچ وقت خدمات ارزنده این مرد بزرگ و قهرمان ملی را فراموش نمی‌کنیم سید ابراهیم رئیسی حامی ستمدیدگان و مستضعفان بود، کسی بود که حق و عدالت را پیشه کار خود قرار داده بود.

وی ادامه داد: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان یکی از بهترین خدمتگزارانشان را از دست دادند رفتن رئیس جمهور مردمی و چگونگی عزاداری مردم این را نشان می‌دهد که بعد از قبول مسوولیت باید به گونه ای به مردم خدمت کرد که همواره در قلب مردم جایگاه و پایگاه داشته باشند.

شهید رئیسی در عمل اخلاص داشت

یکی از دانشجویان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قرار بود این هفته رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان بیاید خودمان را برای میزبانی از او آماده کرده بودیم، خیلی سخت است که میزبان درب خانه را جارو کرده و درب حیاط را باز کرده باشد تا مهمانش برسد اما با خبر شهادتش مواجه شود.

سحر باقری عنوان کرد: خدمات این شهید برای هیچ کس پوشیده نیست اما آن چه که مهم و قابل درس گرفتن است اخلاص در عمل ایشان بوده است چرا که با تمام توان و با همه علمی و قدرتی که داشت تمام همت خود را خرج کرد که اخلاص داشته و در عمل به حرف‌ها، کنایه‌ها، و تهمت‌ها و مسخره کردن ها بی اعتنا باشد.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: برای پیشگیری از خسارات ناشی از بارش‌های آتی به سیستان و بلوچستان آمدم

رئیسی: هدف از سفر به مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان خدمت به مردم است

رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده سیستان‌و بلوچستان بازدید کرد

سیستان و بلوچستان در سوگ و ماتم سرباز نظام و خدمت گذار مردم

شهادت مزد خدمت صادقانه است

یکی از خبرنگاران سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شنیده شدن خبر وقوع حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور شوک بسیار بدی بود، اظهار کرد: از همان لحظات اولیه شبکه خبر را گرفته و مدام شبکه‌های اجتماعی را برای جویا شدن از آخرین وضعیت سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور بررسی و مدام در دل دعا می کردم که خادم امام رضا(ع) و همراهانش در شب میلاد ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) در سلامتی بسر برند؛ اما گویا شهادت مزد خدمت صادقانه، خالصانه و مردمی بودنشان بود.

نجمه خسروپرست ادامه داد: حدود یک هفته است که خبر سفر آیت الله رئیسی باعث شده بود تا تمام تمرکز من و همکارانم بر روی آماده سازی اخبار و گزارشات مبنی بر اطلاع رسانی مردم از خدمات و طرح‌های انجام شده در دولت سیزدهم بگذارم و درست در ظهر روزی که تمامی موارد مدنظر آماده و چشم انتظار تایید قطعی سفرشان بودیم خبر وقوع حادثه بالگرد حامل آیت الله رئیسی و همراهانش بسیار ناگوار بود چرا که سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات مردم مثال زدنی بود.

وی عنوان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب گفتند آیت الله رئیسی مرد خستگی ناپذیر بود؛ بیاد دارم در سیل جنوب سیستان و بلوچستان چگونه بدون کفش در دل آب راه می رفت تا در غم مردم شریک باشد یا چگونه در جمع صیادان به مشکلات آنان گوش می کرد و دستور برای رفع آنها داد.

به گزارش ایرنا، ظهر روز ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در پی بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه سی در منطقه جلفا، رئیس جمهور کشورمان خادم الرضا، خادم جمهوری ایران آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان او از جمله آقای «امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، «آیت‌الله آل‌هاشم» امام جمعه تبریز، «رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و همچنین سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور، خلبانان و کادر پرواز به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی دچار سانحه شد و همگی آنها به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود. وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رهبر انقلاب شهریور ماه به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. ساده‌زیستی، ‌ مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت خواندند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha