۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 85483489
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شیرین، اثرگذار و فراموش‌نشدنی؛ خاطرات گلستانی‌ها از سفرهای شهید رئیسی

گرگان- ایرنا- چند ساعت پس از اعلام شهادت هشتمین رئیس جمهور ایران حین خدمت در راه آبادانی ایران، مردم استان گلستان خاطره‌های خوش حضور این خادم خستگی‌ناپذیر در دیار خود را مرور می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ساعت حوالی هفت صبح دوشنبه آخرین روز اردیبهشت سال ۱۴۰۳ است و منتظر حرکت تاکسی برای رسیدن به اداره هستم. راننده موج رادیو را بالا و پایین می‌کند تا روی شبکه دلخواهش تنظیم شود که پخش آهنگ «اخبار»، حرکت دستانش را متوقف می‌کند.

خبر اول کوتاه اما جانسوز است «آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران در حین خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمد» شنیدن همین خبر کافی است تا رنگ از رخ راننده بپرد. با وجود آن که از دیشب تا صبح، خبرهای امیدوارکننده از عملیات جستجوی بالگرد رئیس جمهور به گوش نمی‌رسید اما « نذر کرده بودم اگه سالم پیدا بشه، امروز همه مسافرا رو صلواتی جابه‌جا کنم».

این خبر کوتاه رادیو، روزنه امید آقا محمود برای بازگشت سالم آیت‌الله رئیسی به آغوش ملت را بست و او در همه مسیر با چشمان خیره به افق و گوش به رادیو، در سکوت مطلق مسافران را جابه‌جا کرد.

« از نزدیک ندیدمش ولی خیلی دوستش داشتم. از جنس خودمون بود»

گویا همین از جنس مردم بودن است که رئیسی را به محبوب قلوب مردم تبدیل کرده بود و این جای داشتن در دل ایرانیان را از شب گذشته تا صبح امروز به روشنی می‌شد لمس کرد. از دستان ملتمس بلندشده به آسمان تا توئیت‌های فضای مجازی که همه بیانگر احساس صمیمت مردم با کسی است که او را از خودشان می‌دانستند.

از تاکسی پیاده می‌شوم تا بیشتر با مردم از حس و حالشان در این روز خاص بپرسم. گرگان به نظرم خلوت‌تر از همیشه است. احساس می‌کنم مردم این شهر هم تا صبح پای تلویزیون و فضای مجازی نشسته بودند تا لحظه به لحظه خبرهای مربوط به رئیس جمهور را دنبال کنند.

در میدان ولیعصر، چند زن جوان مشغول گفت‌گو هستند. از کنارشان که رد می‌شوم نام «رئیسی» به گوشم می‌خورد سر که برمیگردانم، یکی که از بقیه مسن‌تر است را در حال پاک کردن اشک می‌بینم و در این شرایط نمی‌توانم خلوات دوستانه آن‌ها را بهم بزنم.

به اداره که می‌رسم میخواهم ببینم شهید رئیسی چه خاطراتی برای مردم گلستان رقم زده که او را این‌گونه دوست دارند.

در جستجو برای یادآوری تاریخ، به ۲۱ آذر سال ۱۳۹۵ می‌رسم. شهید رئیسی در قامت تولیت آستان قدسی به گرگان سفر کرد تا در کنگره ۷۳ شهید روحانی گلستان شرکت کند.

مرور خاطرات سفرهای شهید رئیسی به گلستان؛ شیرین، اثرگذار و فراموش‌نشدنی
حضور شهید رئیسی در کنگره ۷۳ شهید روحانی گلستان- سال ۱۳۹۵

شهید رئیسی در آن مراسم از ۶ کتاب با موضوع دفاع مقدس از آثار نویسندگان گلستان رونمایی کرده بود.

سفر بعدی آیت‌الله رئیسی به گلستان، در اردیبهشت سال ۱۳۹۶ و تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که در جمع مردم گرگان در مصلی این شهر که با ازدحام فراوان مردم همراه بود به سخنرانی پرداخت.

اشتیاق فراوان مردم گلستان برای دیدار مستقیم با آیت‌الله رئیسی، صحنه‌های زیبایی از حضور همراه با شوق و لبخند را به همراه داشت.

مرور خاطرات سفرهای شهید رئیسی به گلستان؛ شیرین، اثرگذار و فراموش‌نشدنی
سفر آیت‌الله رئیسی به گلستان برای شرکت در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری - سال ۱۳۹۶

آیت‌الله رئیسی ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ و در سفر بعدی همزمان با سیل مهیب آق‌قلا و گمیشان به گلستان سفر کرد و در گفتگوی رودررو و بدون واسطه با مردم، مشکلات آنان را از نزدیک لمس کرد.

شهید رئیسی که در این سفر، رئیس قوه قضاییه بود در جمع مردم آق‌قلا گفت: به دنبال آسیب شناسی و ریشه یابی سیل اخیر گلستان و همچنین برآورد دقیق خسارت ناشی از آن هستیم که انتظار داریم مردم در این زمینه با دستگاه قضا و ارزیابان سیلاب همکاری کنند.

مرور خاطرات سفرهای شهید رئیسی به گلستان؛ شیرین، اثرگذار و فراموش‌نشدنی
حضور شهید رئیسی در جمع مردم سیل‌زده آق‌قلا سال ۱۳۹۸

شهید رئیسی در این سفر همچنین از روستاهای سیل زده سقریلقی و قارقمه و محله کل آباد شهر آق قلا سرکشی و با «آخوند رهبر» از علمای اهل سنت شهر دیدار و گفت و گو کرد.

سفر به گلستان، اولین سفر رسمی آیت‌الله رئیسی در مسند ریاست بر قوه قضایه بود.

سفر بعدی آیت‌الله رئیسی به گلستان ۲۱ آذر سال ۱۳۹۸ و برای شرکت در اجلاس سراسری نماز بود . شهید رئیسی در این سفر که کوتاه و چند ساعته بود، در جمع مهمانان این اجلاسیه ملی سخنرانی کرد.

مرور خاطرات سفرهای شهید رئیسی به گلستان؛ شیرین، اثرگذار و فراموش‌نشدنی
حضور شهید رئیسی در اجلاس سراسری نماز در گرگان- سال ۱۳۹۸

۱۳ اسفند سال ۱۴۰۰ استان گلستان شاهد حضور آیت‌الله رئیسی ، این‌بار در قامت رییس دولت سیزدهم و برای انجام دور اول سفر استانی بود.

شهید رئیسی در این سفر که در زمان همه‌گیری ویروس کرونا همراه بود، در چند نشست و برنامه افتتاحیه و بازدید شرکت کرد.

در همین سفر بود که قفل طرح گردشگری آشوراده پس از سال‌ها شکسته شد و مجتمع در حال فراموشی پتروشیمی در مسیر احیا قرار گرفت.

مرور خاطرات سفرهای شهید رئیسی به گلستان؛ شیرین، اثرگذار و فراموش‌نشدنی
سفر اول شهید رئیسی به گلستان در دور اول سفر استانی- سال ۱۴۰۰

آخرین سفر رئیس جمهور به گلستان، آذر و دی ماه سال ۱۴۰۲ در دور دوم سفر استانی بود. این سفر همزمان با شب یلدا بود و هنوز خاطره‌های شیرین آن در ذهن مردم گلستان باقی‌مانده است.

رئیس جمهور در این سفر هم به پادگان رفت و به آوازخوانی سربازان گوش داد و هم در مراوه‌تپه پای درد دل کارکنان بیمارستان تازه تاسیس این شهر مرزی نشست و در نهایت دستور داد یک دستگاه آمبولانس به این مرکز درمانی تخصیص پیدا کند که چند روز بعد این وعده عملی شد.

مرور خاطرات سفرهای شهید رئیسی به گلستان؛ شیرین، اثرگذار و فراموش‌نشدنی
دور دوم سفر شهید رئیسی به گلستان - سال ۱۴۰۲

آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha