بازخوانی دستاوردهای شهید خدمت در گچساران و باشت

گچساران- ایرنا- شهید آیت‌الله رئیسی و هیأت همراه، ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ در قالب دور دوم ششمین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و در این سفر علاوه بر بهره برداری از سد بزرگ چم شیر و پتروشیمی گچساران و رفع تنش آبی ۸۰ ساله باشت بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال برای توسعه شهرستان های گچساران و باشت اختصاص داد.

به گزارش ایرنا، شهید آیت‌الله رئیسی در طول خدمت خود به‌عنوان رئیس‌جمهور ۲ بار در سفر فشرده اما پربار و امیدبخش میهمان کهگیلویه و بویراحمد بود .این سفرها دستاوردهای شاخص و قابل توجهی برای استان بویژه شهرستان های گچساران و باشت بهمراه داشت .

شهید آیت‌الله رئیسی در سفرهای پر خیر و برکتش دغدغه وضعیت زندگی مردم بویژه مناطق محروم را داشت بطوریکه که در دور دوم سفرهای استانی هیأت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه گچساران و پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌ها و تکمیل طرح‌های زیربنایی منطقه محروم و کم برخوردار باشت در نظر گرفته شد.

بازخوانی دستاوردهای شهید خدمت در گچساران و باشت

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی به شهرستان گچساران اختصاص یافت و این میزان اعتبار برای طرح های مهمی در زمینه زیرساخت های شهری و روستایی در این شهرستان در دست اجراست.

وی بیان کرد: سد بزرگ چم شیر با ظرفیت ۲.۳ میلیارد متر مکعب آب برای بهبود کیفیت و کنترل سیلاب ها در دولت سیزدهم وارد مدار شد.

جهانگیر شاهینی افزود: سهم اعتبارات شهرستان گچساران در دور دوم سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ هزار میلیارد ریال بوده که بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان برای طرح عمرانی کنار گذر گچساران در نظر گرفته شده است.

وی ابراز کرد: همچنین در سفر رئیس جمهور برای طرح های مهم این شهرستان از جمله تنگ انگشترک، طرح کمربندی و کنار گذر امسال اعتبارات ویژه ای اختصاص داده می شود.

تحقق وعده دولت؛ پتروشیمی گچساران در مدار تولید محصول پس از ۲ دهه

ایرانی‌ترین مجتمع پتروشیمی کشور که پس از ۲ دهه در ۲۶ تیرسال ۱۴۰۲ با سفر استانی هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان گچساران راه اندازی شد در یک بازه زمانی کوتاه در مسیر شتاب و تولید محصول قرار گرفته است.

طرح ساخت خط لوله سراسری اتیلن غرب در سال ۸۱ به منظور توسعه و آبادانی مناطق محروم غرب کشور به تصویب رسید و عملیات اجرایی آن در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در سال ۸۳ با اعتبار پیش بینی شده ۱.۳ میلیارد یورو آغاز شد.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تاکید رییس دولت سیزدهم بر تکمیل طرح های نیمه تمام عملیات ساخت این طرح اقتصادی بزرگ شتاب گرفت و پس از ۲دهه راه اندازی و هم اکنون در مدار تولید پایدار قرار گرفته و محصول این مجتمع که ماده اولیه بسیار مهم و پرمصرف در صنعت به‌شمار می‌رود به خط لوله اتیلن غرب کشور تزریق خواهد شد.

بهره برداری از سد چم شیر / طرحی برای رونق کشاورزی منطقه

سد چمشیر یکی از طرح های مهم و اقتصادی است که برروی رودخانه زهره ساخته شده این طرح در دور دوم سفر آیت الله رئیسی و هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید، طی سال های گذشته بویژه درفصول بارندگی طغیان این رودخانه خسارت های زیادی به بار می آورد که به همت دولت سیزدهم و راه اندازی این طرح علاوه بر جلوگیری از ویرانگری سیل به بخش رونق کشاورزی رونق داد.

به گفته مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد،بدنه سد چم شیر از نوع بتن Rcc بزرگترین طرح برق و آبی در کشور می باشد که با هدف ذخیره ۲/۳ میلیارد متر مکعب آب و بهبود کیفیت و کنترل سیلابها بر روی رودخانه زهره ساخته شده و تراز مخزن این سد از سطح دریا ۵۴۰ متر و این سد با هدف تولید ۴٨٠ گیگاوات ساعت انرژی برق آبی در سال احداث شده است.

۱۲۰ میلیون متر مکعب آب از سد چمشیر به کشاورزی و صنعت استان اختصاص یافته که با تحقق آن در آینده اثرات آن محدود به روستاهای نزدیک ساحل نخواهد بود و مجموع زمین های کشاورزی بهره مند از این سد ۱۴۰ هزار هکتار است.

اختصاص پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منطقه محرم باشت/ شتاب بخشی طرح های نیمه تمام در دولت سیزدهم

فرماندار باشت گفت: پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبار دور دوم رییس دولت سیزدهم و هیات دولت به زیرساخت‌ها و تکمیل طرح‌های زیربنایی منطقه محروم باشت اختصاص یافت.

نادر گرامی ابراز کرد: این میزان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های بخش آب و فاضلاب، راه روستایی، مدیریت شهری و دیگر امور زیربنایی در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم اقدام‌های چشمگیری در زمینه اصلاح یا توسعه شبکه‌های آب و برق، ایجاد زیرساخت‌های رفاهی مانند آسفالت معابر، جدول‌کشی و سنگ فرش معابر روستایی، نوسازی مدارس و ورزش این شهرستان انجام گرفته است.

گرامی ابراز کرد: شتاب‌بخشی کار تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی به ویژه در مناطق روستایی و محروم از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم است بطوریکه تکمیل سایت ادارات باشت در دولت سیزدهم شتاب گرفت و این طرح هم اکنون به مساحت ۲ هزار و ۵۰ متر مربع اماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: سد شیو در منطقه فارس قرار دارد که پس از اخد مجوز تخصص اعتبارهایی در دور دوم سفر های استانی هیات دولت برای آن در نظر گرفته خواهد شد که سطح گسترده‌ای از زمین‌های مستعد باشت زیر کشت می‌رود و سرانه تولید مرکبات بیش از پیش در این شهرستان افزایش خواهد یافت.

تحقق وعده دولت سیزدهم برای رفع تنش آبی ۸۰ ساله باشت

شهرستان باشت یکی از مناطق سکونتگاهی انسان از دوره های کهن تاریخ تاکنون بوده که با وجود پتانسیل های زیاد به دلیل بی توجهی های دولت های گذشته از توسعه عقب ماند و دولت سیزدهم توانست برای خروج این منطقه اقدامات مهمی انجام دهد و هم اکنون عملیات رفع عطش آبی ۸۰ ساله شهر باشت در این شهرستان آغاز شد.

شهرستان باشت علی رغم برخورداری از منابع قابل توجه آب با مشکلاتی نظیر تنش آبی مواجه بود بطوری که همه ساله با شروع فصل گرما بیش از ۵۰ روستای باشت با مشکل کم آبی مواجه بودند.

در دور دوم سفرهای استانی هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد ، وزیر نیرو در شهرستان باشت برای رفع تنش آبی ۸۰ ساله باشت قول مساعدت دادند و در این زمینه بیش از سه هزارو ۲۶ میلیارد ریال برای رفع تنش آبی برخی از روستاهای باشت اختصاص داده شد.

هم اکنون عملیات اجرایی حفاری ۲ حلقه چاه برای رفع این مشکل در این منطقه محروم و کم برخوردار باشت آغاز شده که با اجرای این طرح مشکل تنش آبی ۸۰ ساله شهر باشت و ۵۰ روستای این شهرستان برطرف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ‌هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در شب میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت در اثر سانحه سقوط بالگرد در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha