۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85483416
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طنین نوای "چمر" لرستانی ها در سوگ سید محرومان + فیلم

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵
کد خبر: 85483416
طنین نوای "چمر" لرستانی ها در سوگ سید محرومان + فیلم

خرم‌آباد - ایرنا - مردم لرستان در سوگ سید محرومان و خادمان به رسم دیرینه عزاداری در سوگ از دست دادن عزیزان خود نوای "چمر" را در خیابان ها و معابر طنین انداز کردند.

به گزارش ایرنا چشمان منتظر مردم دیار ولایی لرستان برای استقبال از سید محرومان امروز اشکبار غم از دست دادن خدمتگزاری صدیق و تشنه خدمت شده است و در حالیکه این دیار خود را مهیای استقبال از رییس جمهوری دغدغه مند برای محرومیت زدایی این استان می کرد، سیاه پوش شهادت مجاهدگونه خادم الرضا (ع) شد.

مردم لرستان از نخستین ساعات اعلام سانحه هوایی برای بالگرد رییس جمهور و هیات همراه با برگزاری مراسم های دعا و نیایش دست دعا به درگاه پروردگار برای سلامتی این خدمتگزاران نظام بلند کردند و خواستار سلامتی و عافیت آنها شدند و اکنون نیز که خبر شهادت رییس جمهور مردمی و تیم همراه ایشان تایید شده است با برگزاری مراسم های عزاداری و تعزیت در غم از دست دادن آنان به سوگ نشسته اند.

پیام های تسلیت مسولان و چهره ها و شخصیت های برجسته لرستان در حالی به سرعت در فضای مجازی منتشر می شود که حاکی از عمق آه برخواسته از دل ملت و مردم و شخصیت های این استان است چرا که مردم این دیار همواره به خوبی دغدغه مندی و وفای مسولان را در خدمت درک می کنند و غم از دست دادن تشنگان خدمت را به خوبی احساس می کنند.

برپایی این مراسمات سوگواری و تعزیت برگرفته از قدردانی و سپاس مردم همیشه در صحنه عرصه های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی از خادمی صادق، خستگی ناپذیر و نستوه است و بغض بر دل نشسته این مردم بیانگر داغ از دست دادن فرزندی جانثار و خدمتگزاری مردمی است.

امروز مردم لرستان در حالی عزادار از دست دادن رییس جمهوری محبوب و مردمی هستند که از ماه ها قبل چشم به راه دور دوم سفر آیت الله رییسی و هیات دولت به این استان برای رفع محرومیت ها و پیگیری چگونگی اجرایی شدن مصوبات سفر دور اول به استان بودند.

دغدغه مندی رییس جمهور شهید آیت الله رییسی برای رفع محرومیت استان تاحدی بود که برای رفع مشکلات این استان و اجرایی شدن مصوبات دور نخست سفر طی ماه های گذشته مسولان زیادی به این استان سفر کردند و تغییراتی نیز به منظور اجرای نهایی مصوبات در استان ایجاد شد و در حالی که استان در تکاپوی فراهم شدن سفر دور دوم بود چشمان این مردمان برای همیشه در حسرت دور دوم سفر به راه ماند تا رییس جمهور مردمی در دیاری دیگر از این مرز پر افتخار و برای انجام خدمتی دیگر برای همیشه بعنوان شهید خدمت در تاریخ این سرزمین پرافتخار ماندگار شود.

یک جانباز لرستانی در مراسم تعزیت شهادت رییس جمهور و هیات همراه با در دست داشتن عکس آیت الله رییسی گفت: رییس جمهور در راه خدمتگزاری و اعتلای سرزمین ایران اسلامی به شهادت رسید و این ثمره سالها خدمت صادقانه و عشق به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رضا مرادی با بیان اینکه شهادت و جانثاری در راه میهن و انقلاب اسلامی افتخار فرزندان جان برکف ایران اسلامی است افزود: رییس جمهور محبوب و مردمی طی سه سال گذشته همواره در سفرهای استانی پیگیر رفع مشکلات مردم و الاش برای ارتقای ایران اسلامی بود و لحظه ای در این مسیر خستگی ناپذیر بود.

همچنین یک معلم لرستانی امروز در آیئن سوگواری و تعزیت مردم شهرستان خرم آباد در مصلای الغدیر خرم آباد بیان کرد: رییس جمهور شهید امروز یک بار دیگر درس خدمت در راه خدا و عشق و علاقه به ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای مردم این سرزمین یادآوری کرد وملتی را سوگوار این خادم پر تلاش کرد.

محمد فاطمی افزود: شهادت بهای خدمت بی منت است و آیت الله رییسی بعنوان خادم امام رضا(ع) در شب ولادت این امام بزرگوار آسمانی شد و در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سال ۱۴۰۰ لرستان یازدهمین لرستان مقصد دور نخست سفر آیت الله رییسی بود که در این راستا ۱۷۷ طرح عمرانی مصوب و از این مجموع ۵۷ طرح تکمیل و بهره برداری شد.

مجموع مصوبات اقتصادی سفر رییس جمهور به لرستان ۴۶ مصوبه بود که از این تعداد ۳۶ مصوبه معادل ۷۲ درصد اجرا شده و ۹ مصوبه معادل ۲۰ درصد در حال اجرا هستند و جهت رفع محرومیت ها و ایجاد زیرساخت های توسعه ای در این استان با با جدیت فراوان در حال پیگیری هستند.

از مجموع این مصوبات می توان به اجرای طرح راه آهن دورود - خرم آباد - اندیمشک، چهار طرح بیمارستانی از جمله بیمارستان ۵۱۵ تخت خوابی نیایش، ایمن سازی ۱۴ روستای در معرض خطر، طرح های عشایری، بهسازی راه های عشایری، تملک و ساماندهی قلعه فلک الافلاک، تقاطع غیر همسطح دانشگاه لرستان اشاره کرد.

آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور عصر یک شنبه ۳۰ اردیبهشت پس از بهره برداری "سد قیز قلعه سی" به منظور افتتاح "ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز" به این شهر عازم شد و بالگرد وی در این مسیر در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در شب میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت در اثر سانحه سقوط بالگرد در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha