۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85483402
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۷
کد خبر: 85483402
هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین از صدور هشدار به سطح نارنجی برای این استان خبر داد

مریم بهروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، تا اواخر هفته جاری با گذر امواج تراز میانی جو، به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب گاهی افزایش ابر و در پاره ای مناطق بارش های رگباری، رعد و برق و وزش بادهای لحظه ای شدید با احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: با توجه به فصل بهار و تشکیل ابرهای همرفتی، ناپایداری ها به صورت محلی از شدت و میزان بیشتری برخوردار خواهند بود.

به گفته این کارشناس هواشناسی، با توجه به ناپایداری های پیش رو، اداره کل هواشناسی قزوین اقدام به صدور هشدار به سطح نارنجی (اقدام ضروری و احتمال خسارت گسترده) برای این استان کرده است.

وی با اشاره به وضعیت جوی پیش رو، اضافه کرد: لغزندگی سطح جاده ها، کاهش دید افقی، آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه و مسیل ها همراه با احتمال وارد آمدن خسارت به سازه های سبک و موقت و همچنین احتمال خیزش گرد و خاک محلی پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: به شهروندان و رانندگان رعایت احتیاط لازم در رانندگی، اجتناب از صعود به ارتفاعات و محکم کردن سازه های سبک توصیه می شود.

بهروزی ادامه داد: در شبانه روز گذشته شهرهای آوج و کوهین با هشت و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۱ تا ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha