ولایتی شهادت آیت الله رئیسی و همراهان در سانحه ناگوار سقوط بالگرد رئیس جمهور را تسلیت گفت

تهران-ایرنا- علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری شهادت آیت الله رئیسی و همراهان در سانحه ناگوار بالگرد حامل رئیس جمهور را تسلیت گفت.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، علی اکبر ولایتی وزیر اسبق امور خارجه و مشاور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شهادت رئیس جمهور، وزیر خارجه، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و هئیت همراه را تسلیت گفت.

در متن پیام ولایتی آمده است: خبر شهادت آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهور محبوب، مردمی، انقلابی، خادم جمهور و سیدالشهدای خدمت، دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی که در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند همه مردم شریف ایران را در غم و اندوه فرو برد. حادثه ای تلخ که باعث از دست دادن عزیزانی شد که همه عمر خود را صرف خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شجاع ایران کردند.

ولایتی افزود: اینجانب سالهای متمادی و طولانی از جمله در هیئت امنای آستان مقدس حضرت صالح ابن موسی الکاظم (ع) ، از نزدیک افتخار آشنایی با آن شهید بزرگوار، دکتر رئیسی را داشته و از نزدیک شاهد اخلاص، صفای باطن و شوق خدمتگزاری او در تمام این دوران بودم که در مسئولیت های مختلف متبلور بوده است و از دست دادن ایشان، ضایعه بزرگی خواهد بود.

وی همچنین عنوان داشت: تلاشهای شبانه روزی همکارم شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان در سنگر وزارت خارجه که بی تردید تلاش فراوانی را در این سالها از خود به نمایش گذاشت و ثمرات زیادی در حوزه دیپلماسی به ویژه در جبهه مقاومت به ارمغان آورد و همچنین امام جمعه محبوب، مردمی و ولایت مدار تبریز که طی این سالها شاهد کار و تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر وی در رفع مشکلات و دغدغه های مردم اصیل و غیرتمند خطه آذربایجان بوده ایم تاسف برانگیز بوده است و البته تلاش ها و ایثارگری های این مجاهدان فی سبیل الله در نزد خداوند و ائمه اطهار(ع) ثبت و ضبط خواهد ماند.

در پایان این پیام آمده است: شهادت این مجاهدان راه اسلام را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت بزرگ ایران و بیت معظم، تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال برای آنان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» روز گذشته (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) پس از افتتاح «سد قیز قلعه سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی از دیگر سرنشینان بالگرد بودند که به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha