راهِ هموار اجرای طرح‌های مسکن و راه‌سازی در مازندران

ساری -ایرنا- شهید آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس دولت سیزدهم صبح (پنجشنبه) ۲۷ اردیبهشت ماه برای انجام دومین سفر استانی وارد مازندران شد و در این سفر ۲ روزه افزون بر پیگیری مصوبات سفر دور نخست، سخنرانی در اجتماع مردم ساری و نوشهر، از چندین طرح‌ اقتصادی، زیرساختی بازدید و همچنین اعتبارات خوبی در حوزه های مختلف عمرانی از جمله تکمیل و بهره برداری طرح های راه و شهرسازی مازندران اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، دومین سفر استانی رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت صبح (پنجشنبه) آغاز شد و مازندرانی‌ها طی این ۲ روز در شهرهای مختلف استان با رئیس‌ دولت سیزدهم و تعدادی از دولتمردان دیدار کردند.

این سفر سومین برنامه سفرهای استانی رئیس‌جمهور در سال ۱۴۰۳ و شانزدهمین سفر استانی دور دوم بود.

بازدید از کارخانه چوب و کاغذ، بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح درمانی، مرحله نخست تکمیل آبرسانی به شهر ساری، بوستان جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری، شرکت در جشن احیای واحدهای تولیدی راکد و چند طرح عمرانی دیگر و همچنین حضور در نشست شورای اداری، دیدار با مردم ساری و نوشهر، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و سخنرانی در جمع پرشور و گسترده مردم ساری و نوشهر بخشی از برنامه‌های سفر رئیس‌ دولت سیزدهم به مازندران در دور دوم سفرهای استانی بود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: عملیات ساخت سه شهرک مسکونی در گلوگاه، بخش گهرباران ساری و روستای کرفون بابلسر در زمینی به گستره ۲۲۶ هکتار با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

علی دیوسالار افزود: این سه شهرک مسکونی در ۲۲۶ هکتار زمین و با ظرفیت احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: همزمان با دور دوم سفر استانی به مازندران و با حضور وزیر راه و شهرسازی، بوستان جنگلی «سکوتپه» شهر ساری به‌عنوان بزرگترین بوستان جنگلی حاشیه شهری کشور در آیینی به بهره‌برداری رسید که مرحله نخست این بوستان جنگلی شامل ۲۰۰ هکتار را افتتاح کرد.

راهِ هموار اجرای طرح‌های مسکن و راه‌سازی در مازندران

بوستان جنگلی «سکو تپه» ساری که به بوستان جنگلی شهید نوبخت نیز معروف است با هزار و ۲۶۰ هکتار گستره، بزرگترین بوستان جنگلی حاشیه شهری کشور محسوب می‌شود و در جنوب شهر ساری واقع شده است.

بوستان جنگلی شهید نوبخت ساری دارای امکاناتی از جمله جاده سلامت، پیست دوچرخه سواری، کلبه های اقامتی دولوکس و تک خواب، فروشگاه، زمین بازی کودکان، پارکینگ عمومی، رستوران، زمین‌های ورزشی، سکوی پرنده‌نگری، قهوه خانه سنتی، برج دیده‌بانی، سرویس بهداشتی، ایستگاه نگهبانی و اتاقک پلیس است.

در مرحله نخست این طرح با گستره ۲۶۰ هکتار، کار بازگشایی مسیر ورودی و اجرای زیرسازی و آسفالت راه دسترسی به طول چهار کیلومتر، نصب چراغ روشنایی مسیر به طول چهار کیلومتر، احداث هشت چشمه سرویس بهداشتی، خرید و نصب کانکس های نگهبانی و مدیریت در سه نقطه، تامین برق مورد نیاز مجموعه، اجرای خطوط انتقال گاز، آب آشامیدن، محوطه سازی و فضای بازی کودکان، احداث آب‌رو و ابنیه مورد نیاز، سر در ورودی مجموعه و تامین نیروی حفاظت پارک به ظرفیت ۷۰ نفر انجام شده است.

تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث بوستان جنگلی شهید نوبخت ساری سرمایه گذاری شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران از بهره برداری چهار پروژه بندر امیرآباد بهشهر به ارزش بیش از ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال در این سفر خبر داد و گفت: ۲ پروژه از این چهار پروژه با سرمایه بخش خصوصی و ۲ پروژه دیگر نیز جزو طرح‌های سرمایه‌ای و دولتی بود.

وی ادامه داد: پروژه‌های بندری افتتاح شده با سرمایه بخش خصوصی شامل کارخانه تولید خوراک دام و طیور برای شرکت آرین پروتئین سویای پارس به ظرفیت ۴۸ هزار تن، با اشتغالزایی ۳۰ نفر و پروژه احداث مخازن روغن خوراکی متعلق به شرکت آرین پروتئین سویای فارس، با اشتغالزایی ۱۱۰ نفر است.

به گفته دیوسالار همچنین پروژه‌های سرمایه‌ای و دولتی افتتاح شده در بندر امیرآباد شامل سامانه خاموش کردن آتش با ۲۷ کیلومتر لوله گذاری به شکل فنی از نوع پلی اتیلن در محدوده ۱۱۳ هکتار از زمین‌های عملیاتی بندر با اعتبار یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در مدت ۳۲ ماه اجرا شده است و پروژه دیگر مرکز نگهداری تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در دریا، سوله‌ای است به مساحت ۵۲۰ مترمربع در محوطه سه هزار و ۵۰۰ مترمربع با راه دسترسی به طول ۱۰۰ متر و عرض ۱۲ متر که افتتاح شد.

وی ادامه داد: همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به مازندران، ۱۴۷ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان و واجدان شرایط این استان اهدا شد.

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی مازندران اواخر پارسال نیز ۵.۲ هکتار زمین در قالب طرح ویژه جوانی جمعیت به ۸۷۲ خانوار مازندرانی در شهرهای مختلف استان واگذار شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha