۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۰
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85483124
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در استان اصفهان آغاز شد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۰
کد خبر: 85483124
خرید تضمینی گندم در استان اصفهان آغاز شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان از آغاز شدن خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان خبر داد.

محسن ضیائی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اقدامات لازم برای خرید تضمینی گندم در ۴۳ مرکز استان اصفهان انجام شده‌ است، افزود: ۲ سیلوی ملکی در کاشان و ابتدای ورودی شهر بهارستان، چهار کارخانه آردسازی و همچنین ۳۷ مرکز تعاون روستایی در سطح استان آماده دریافت گندم کشاورزان است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۲۰ تُن گندم از کشاورزان این استان خریداری شده است، ادامه داد: پیش بینی می شود در سال زراعی آبی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ حدود ۱۵۰ هزار تن گندم از گندمکاران خریداری شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان اظهار داشت: امسال قیمت پایه هر کیلوگرم گندم بر اساس جدول پاکی با اُفت غیر مفید یک و اُفت مفید چهار، حدود ۱۷۵ هزار ریال(۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان) است.

ضیائی تاکید کرد: همه تمهیدات و برنامه‌ریزی های لازم در این زمینه انجام شده و این اداره کل آمادگی خود را برای خرید تضمینی گندم از ۲۵ اردیبهشت اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، خرید تضمینی گندم مانند سال‌های گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی از شهرستان‌های شمالی استان شروع می شود و بتدریج به مناطق سردسیر خواهد رسید.

زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت‌ منابع آبی سال‌های گذشته، تنها حدود ۳۰۰ هزار هکتار از آن زیر کشت می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha