عارف: خلا وجودی آیت‌الله رئیسی برای همه سخت و دشوار خواهد بود

تهران- ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فقدان آیت‌الله رئیسی در جمع دوستان انقلاب، داغ بزرگی برای علاقه‌مندان به نظام جمهوری اسلامی ایران به همراه خواهد داشت، گفت: با کمک مردم و مسئولان اجازه نخواهیم داد روند اجرایی کشور با وقفه روبرو شود.

به گزارش گروه احزاب ایرنا، ‌محمدرضا عارف در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان او در جریان حادثه بالگرد، در پیامی ضمن تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر سرنشینان این بالگرد، با بر شمردن ویژگی‌های اخلاقی رئیس جمهور نوشت: خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جریان حادثه بالگرد حامل وی و در حین خدمت و انجام وظیفه قلب همه ما را به درد آورد.

این پیام افزود: این حادثه تلخ و اندوه‌بار که منجر به شهادت وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار و جمعی دیگر از همراهان رئیس جمهور هم شد باید تمامی جوانب آن به خصوص علت وقوع حادثه مورد بررسی جدی قرار گیرد و نتایح حاصل از بررسی های کارشناسانه به اطلاع افکار عمومی رسانده شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی شخصیتی مردمی بودند که در تمامی مسئولیت‌های که بر عهده داشتند تلاش کردند روحیه مردمی، ساده زیستی و اخلاق مدارانه خود را حفظ کنند و خلأ وجودی ایشان برای همه سخت و دشوار خواهد بود.

عارف تصریح کرد: اینجانب که سابقه مراودات کاری و دوستی با آیت‌الله رئیسی را به ویژه در زمانی‌که ریاست سازمان بازرسی کل کشور را بر عهده داشتند، دارم بر این باورم که نبود ایشان در جمع دوستان انقلاب، داغ بزرگی برای علاقه‌مندان به نظام جمهوری اسلامی ایران به همراه خواهد داشت.

وی یادآورشد: شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان را به رهبر معظم انقلاب، مردم فهیم ایران عزیز، اعضای هیات دولت جمهوری اسلامی ایران، جمیله علم‌الهدی همسر آیت‌الله رئیسی، فرزندان ایشان و همه بستگان داغدار تسلیت عرض می‌کنم و برای همه درگذشتگان این حادثه دردناک از درگاه خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیاالله را مسالت دارم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مطمئنا با همکاری همه علاقه مندان به ایران عزیز و همراهی خوب مردم صبور کشورمان و مسئولان محترم با حفظ انسجام و همدلی اجازه نخواهیم داد روند اجرایی کشور با وقفه رو به رو شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رهبر انقلاب شهریور ماه به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. ساده‌زیستی، ‌ مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت خواندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha