پیام تسلیت مسئولان خراسان جنوبی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی و مسئولان این استان با صدور پیام‌های جداگانه‌ای، شهادت رئیس‌ جمهور و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد در راه خدمت به مردم را تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا، در پیام جواد قناعت که روز دوشنبه منتشر شد، با ذکر آیه «منَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» آمده است: حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت ناباورانه سید محرومان، سیدالشهدای خدمت، رئیس جمهور محبوب و جهادی و مغتنم، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی و همراهان گرانقدرشان، مایه تأثر و تألم روحی شدید شد.

وی ادامه داد: حضرت آیت‌ الله دکتر رئیسی - این مسئول ساده زیست و مردمی و خدوم و بی ریا و شاگرد ممتاز امامین انقلاب و دست پرورده سیدالشهدای انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی - که برای خدمت به مردم ایران اسلامی، سر از پا نمی شناخت، آخرین سفر زندگی مادی خود را در کنار مردم شریف آذربایجان شرقی گذراند تا کام شان را به شربت خدمت شیرین کند اما صفای باطن و اخلاص عملش در این سفر ناتمام بهترین تقدیر را برای او رقم زد و این خادم الرضا علیه السلام در شب میلاد ثامن الحجج علیه آلاف التحیه والثناء به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: با قلبی آکنده از اندوه، این واقعه تلخ را به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی و ملت سربلند ایران تسلیت و تعزیت گفته، برای این شهدای گرانسنگ رضوان الهی و برای خانواده معظم شان آرامش و شکیبایی مسئلت دارم.

همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با صدور پیامی آورده است: در سالروز ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (علیه آلاف التحیه و الثناء) روح بلند خادم الرضا (ع)، رییس جمهور جهادی و مردمی، شهید والامقام آیت الله رئیسی، شهید دکتر امیرعبداللهیان، وزیر انقلابی امور خارجه، امام جمعه محبوب تبریز، شهید آیت الله سید محمدعلی آل هاشم و استاندار تلاشگر آذربایجان شرقی، شهید دکتر مالک رحمتی و هیات محترم همراه دعوت حق را لبیک گفته و در راه خدمت به مردم به یاران شهیدشان پیوستند.

این پیام می‌افزاید: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی این ضایعه و مصیبت بزرگ را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران اسلامی به ویژه مردم عزیز استان تسلیت گفته، علو درجات این شهیدان والامقام را از خداوند متعال مسئلت دارد. جزئیات مراسم و برنامه‌های بزرگداشت متعاقبا به اطلاع مردم شریف استان خواهد رسید.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی هم در پیامی نوشت: خبر سانحه ناگوار برای بالگرد حامل خادمان ملت به ویژه آیت الله رئیسی، رئیس جمهور عزیز و مردمی مان دل ملت شریف ایران اسلامی را به درد آورد. ایشان به شوق خدمت به مردم، موانع کوچک را بزرگ نمی‌دید و جهادی عمل می‌کرد و همواره تسهیل، تسریع و تکریم مردم را وظیفه خود و مدیران دولت مردمی می‌دانست.

مرتضی ذاکریان افزود: اینجانب ضمن آرزوی سلامتی برای همه خادمین ایران اسلامی شهادت حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور ایران اسلامی و همراهان ایشان را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت داغدار ایران اسلامی و خانواده‌های معزز ایشان تبریک و تسلیت گفته و از درگاه حضرت حق تعالی در روز میلاد امام الرئوف، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ضمن آرزوی علو درجات برای ایشان و همراهان شهیدشان و صبر برای تمام مردم ایران؛ طول عمر با برکت و با عزت برای امام خامنه‌ای مسئلت دارم.  

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی نیز در پیامی به مناسبت شهادت رئیس جمهور مردمی و جمعی از همراهانش نوشت: در میان مومنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

مهدی هنری افزود: خبر شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور ایران، خادم الرضا، خادم محرومان و مظلومان و همراهانشان را که در راه خدمت در نقطه صفر مرزی کشور، استان آذربایجان شرقی در پی سانحه سقوط بالگرد در روز ولادت ولی نعمتان علی‌ ابن موسی‌ الرضا (ع) دل مردم ایران و حتی سایر کشورها را اندوهگین کرد خدمت جهادگران و مردم خراسان‌جنوبی تسلیت و تهنیت گفته و برای ملت ایران و خانواده‌های این شهدا از خداوند صبر جمیل و جزای جزیل خواستارم.

وی اظهار کرد: از خداوند متعال خواستاریم عاقبت ما را هم شهادت در راه خدمت به ولی نعمتان انقلاب قرار دهد.

همچنین در پیام تسلیت منتخب مردم بیرجند، درمیان و خوسف در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آمده است: این ضایعه بزرگ و جبران‌ناپذیر را به ولی الله اعظم امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، هیات محترم دولت، ملت وفادار و قدرشناس ایران و مردم شریف و متدین خراسان جنوبی صمیمانه تسلیت می‌گویم.

سید حسن هاشمی افزود: هرچند مداومت‌ و استقامت آن شهید والامقام و سید محرومان در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی‌ و الهام ‌بخش‌ بود لیکن مسیر پرافتخار خدمت به مردم با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر ایشان و در پرتو رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری ادامه خواهد داشت.

شهردار بیرجند نیز در پیامی اظهار کرد: شهادت رئیس جمهور مردمی و محبوب، یار صدیق مقام عظمای ولایت، خادم الرضا (ع)، خادم ملت، شهید گرانقدر حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه در حادثه تلخ هوایی؛ موجی از غم و اندوه در سراسر ایران اسلامی و کشورهای دوست، ایجاد کرد.

مهدی بهترین افزود: چه بسا که بار این مصیبت برای مردم شریف و قدرشناس استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند به مراتب سنگین تر است چرا که مردم ولایتمدار این خطه از سال‌ها قبل از ریاست جمهوری به این سید بزرگوار به عنوان نماینده شان در مجلس خبرگان رهبری اعتماد کرده بودند و در حقیقت ایشان را هم استانی و همشهری خود می‌دانستند.

وی بیان کرد: الحق که شهید بزرگوار آیت الله دکتر رئیسی، رئیس جمهور نبود و همانطور که خود می‌گفت یک خدمتگزار بود و شانی جز خدمت به مردم برای خودش قائل نبود و اگر سرنوشتی جز شهادت در راه خدمت به مردم، برایش رقم می‌خورد باید تعجب می‌کردیم.

شهردار بیرجند افزود: شهرداری در این دوره همزمان با فعالیت دولت سیزدهم، کمک‌ها و تسهیلات قابل توجهی دریافت کرده که در تاریخ شهرداری این شهر بی سابقه است و قطعا ماندگار خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی نیز با صدور پیامی بیان کرد: خبر غمبار شهادت سید خدوم و محبوب، رئیس جمهوری اسلامی ایران آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان عزیز ایشان پس از ساعت‌ها بیم و امید و چشم انتظاری، موجی از اندوه و حزن ملی را در دل‌های ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های جهان، پدید آورد و قلب‌های همه ما را به داغی بزرگ نشاند.

حجت الاسلام علی رستمیانی گفت: شهادت عالم برجسته آیت الله رئیسی رحمه الله علیه و هیئت همراه ایشان را محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، خاندان مکرم، همسر گرامی و فرزندان و همه وابستگان و نیز ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم، رحمت و مغفرت الهی و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

وی اظهار کرد: بدون شک، وجود آرامش‌بخش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این شرایط، همچون لنگرگاهی ثبات آفرین برای کشور ماست. امروز نیز تدبیر رهبری انقلاب و هوشمندی مردم باعث عبور از این روزها خواهد شد.

همچنین در پیام مشترک فرماندار درمیان،  امام جمعه درمیان و امام جمعه اهل سنت اسدیه آمده است: ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ دقیقا ۲۵۷ روز پیش در روز اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به دیارمان آمدی، همه مردم درمیان نیز به استقبالت آمدند؛ پیر و جوان، روستایی و عشایر، زن و مردم، همه به عشق دیدار با سید محرومان آمده بودند. آماده بودند رئیس جمهورشان را از نزدیک ببینند، آمده بودند ببیند برای‌شان چه خوبی‌هایی می‌خواهی و تو در مقابل، وعده صادق می‌دادی و بعد از سفر پرخیر و برکتت؛ مردم منطقه به واقع دیدند که یک به یک وعده‌هایت محقق می‌شود و در یک جمله برایشان سنگ تمام گذاشتی.

این پیام می‌افزاید: حالا این مردم که از دیروز ظهر برای سلامتت توسل و دعا و نیایش کردند؛ پس از شنیدن خبر شهادتت در دل یک چیز را می‌خواهند؛ ای سیدالشهدای خدمت، ای خادم الرضا (ع)، ای فرزند فاطمه (س) حال که در سالروز ولادت امام هشتم مهمان امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) هستی؛ سلام‌ ما را به امام‌مان برسان و بهترین‌ها را برای آینده این کشور و این مردم و تمام مسلمین بواسطه ایشان از خداوند متعال بخواه.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان جنوبی هم با صدور پیامی نوشت: خادم الرضا (ع)، رییس جمهور محبوب و مردمی ملت ایران در شب ولادت حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) حین خدمت به مردم آسمانی شد و مزد خدمت صادقانه و عارفانه خود را در این شب عزیز از شمس الشموس دریافت کرد.

حمید جهانشاهی افزود: شهید آیت‌ الله رئیسی عمر خود را صرف دیانت و خدمت به انقلاب و مردم شریف انقلاب اسلامی کرد و در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، روسای سایر دانشگاه‌های خراسان جنوبی و فرمانداران استان نیز در پیام‌های جداگانه، شهادت رئیس‌ جمهور و همراهان وی را تسلیت گفتند.

همچنین در پیام تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی آمده است: شهادت خادم‌الرضا، سید شهیدان اهل خدمت، آیت‌ الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان را به نمایندگی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان محضر حضرت بقیه‌ الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت شریف ایران و خانواده مکرم ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.

علی فرخنده افزود: آن شهید بزرگوار در طول دوران خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تبعیت محض از منویات مقام معظم ولایت، خدمت بی منت به مردم شریف ایران اسلامی را سرلوحه کار خویش قرار داد و همواره برای تحقق ایران قوی از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکرد.

وی اظهار کرد: تفکر دینی و اعتقادی، روحیه انقلابی، مردمی بودن و شخصیت آرام و منطقی در کنار اندیشمندی و دوراندیشی ایشان برای حل مشکلات کشور، در دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مثال زدنی و کم تکرار بوده و قطعا ماندگار و به یادگار خواهد ماند.

این ضایعه بزرگ و اندوهناک اگرچه دل همه ملت شریف ایران و آحاد جامعه انقلابی و قدرشناس را به درد آورد اما مسلما این کشتی در مسیر حرکتی خود به دست و اندیشه رهبر معظم  انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای مدظله العالی به سرمنزل مقصود خواهد رسید و قطار پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی بدون هیچ وقفه‌ای به توفیق الهی مسیر نورانی خود را ادامه خواهد داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم در پیام تسلیت خود نوشت: آن شهید بزرگوار در طول بندگی خدا هیچ هدفی غیر از خدمت به مردم و عزت بخشیدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی را تا آخرین لحظه حیات پربار خویش دنبال نکرد و تبعیت محض خود از خط ولایت را بارها به نمایش گذاشت.

غلامرضا اشرفی افزود: مشی آن خادم مردم و یار رهبر، تلاش در مسیر رضای خدا و کار برای مردم بود و تمام وقت خود را بدون تعطیلی و توقف، صرف خدمت‌رسانی و گره‌گشایی از مشکلات مردم و کشور کرد و توصیه همیشگی ایشان به اعضای کابینه دولت انقلابی؛ خدمت، خدمت و خدمت به مردم بود. چنین شخصیتی، کانون وحدت و هم‌افزایی جمعی از یاوران نظام و پیروان رهبر فرزانه انقلاب بود و سرانجام خداوند پاداش بندگان خاص و خادمان خالص را در شهادت و زیستن در جوار رحمت خویش قرار داد.

وی اظهار کرد: یقین دارم در پرتوی هدایت مقام عظمای ولایت، راه شهیدان دولت خدمتگزار همچون راه شهیدان والامقام رجایی و باهنر ادامه خواهد یافت و مردم ایران با اتکال به الطاف الهی، پرچم این حرم را برافراشته نگاه خواهند داشت.

سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی نیز در پی به شهادت رسیدن رئیس جمهور و هیات همراه در حادثه سقوط بالگرد پیامی صادر کرد که در آن آمده است: روح بلند آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و خادم ملت ایران و نماینده معزز مردم استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری که در تمامی دوران مسیر خدمت، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر لحظه‌ای آرام نداشت و بر عهد صادقانه خود با خداوند متعال، مجاهدانه ایستاد؛ به ملکوت اعلی پیوست تا این سید عزیز و همراهانش، به مصداق آیه شریفه فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ، به جمع یاران شهید خود ملحق شوند.

این پیام می‌افزاید: این عالم متقی، مدیر دلسوز و مردمی از اولین روزهای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در همه مسئولیت‌های حساس مدیریتی کشور تا به امروز به عنوان مقام عالی اجرایی کشورمان، منشأ خیر و برکات بسیار بوده و بدون تردید، مشی انقلابی، مردمی و فعالیت‌های ماندگار بی شمار و موثر آن شهید عزیز تا همیشه تاریخ در اذهان مردم قدرشناس ایران زمین باقی خواهد بود.

سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی این واقعه‌ دردناک را به محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (حفظه الله)، مردم عزیز استان خراسان جنوبی و خانواده محترم این شهدای عزیز که در راه خدمت در نقطه صفر مرزی استان آذربایجان شرقی در پی سانحه سقوط بالگرد در روز ولادت ولی نعمتمان علی‌ ابن موسی‌ الرضا (ع) دل مردم ایران و حتی سایر کشورها را اندوهگین ساخت، تسلیت و تهنیت عرض می‌کند.

همچنین در پیام مشترک ‌رئیس دانشگاه و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ بیرجند آمده است: بار دیگر عطر شهادت مردانی از جنس خدمت و صداقت، فضای ایران اسلامی را عطرآگین و یاد روزهای پرافتخار جبهه و جهاد را در اذهان زنده کرد. از دست دادن یک خادم برجسته و تاثیرگذار، ضایعه‌ای است که جبران آن مشکل است اما ملت تاریخ ساز ایران با اتحاد و همبستگی از این مصیبت و به یاد این شهدای والامقام پلی خواهد ساخت به روزهای پرافتخار و صعود به اوج قله‌های پیشرفت و توسعه‌ای که آرزوی اسطوره خستگی‌ناپذیر خدمت؛ شهید آیت الله رئیسی بود.

این پیام اضافه کرد: بی‌شک شخصیت ممتاز و بی‌بدیل آیت‌ الله دکتر رئیسی، عصاره بزرگان و شهیدانی چون دکتر بهشتی، شهید مظلوم رجایی و سردار قلب‌های ملت، حاج قاسم سلیمانی است که در سایه تعالیم پاک مکتب اسلام و الهام از منویات توحیدی امام و رهبری، درفش عزت و خدمت را بر فراز قله‌های سازندگی و پیشرفت کشور بر افراشت و ایران اسلامی را در مسیر تعالی قرار داد. این شهادت و فرجام نیکو که همان مدال افتخار در راه حضرت دوست است، بر قامت برافراشته این بزرگ انسان مخلص، مبارک باد. عاش سعیداً و مات فائزاً.

به نمایندگی از جامعه دانشگاهی، شهادت جانسوز و اندوه‌بار رئیس جمهور محبوب و مردمـی، حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم الرضا و خادم الجمهور و نماینده مردم شریف استان در مجلس خبرگان رهبری و همراهان انقلابی ایشان در مسیر خدمت صادقانه و مجاهدانه را به محضر حضرت بقیّه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و عموم ملت شریف و شهیدپرور ایران اسلامی، تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران که بعد از ظهر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha