دارالمرحمه سمنان در سوگ شهادت رییس جمهور «مکتب مردمی» + فیلم

سمنان - ایرنا - مردم ولایت‌مدار دارالمرحمه سمنان مبهوت از خبر حادثه بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور آغازگر «مکتب مردمی» با قلب‌هایی آکنده از غم و اندوه و چشمانی اشکبار در فراق سید محرومان در گلزار شهدای آستان حضرت یحیی(ع) سمنان گرد هم آمدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران در شب میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت در اثر سانحه سقوط بالگرد در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمد و این خبر تلخ مردم سمنان را همانند مردمان سراسر کشور در بهت و اندوه برده است و برای تسلای دل‌ها مردم این دیار با اجتماع در گلزار شهدای آستان حضرت یحیی(ع) سمنان در حالی که عکس‌هایی از سید محرومان در دست دارند و چشمانشان اشکبار است، اذعان کردند که تحمل درد فقدان سید محرومان آسان نیست.

حاضران در اجتماع گلزار شهدای آستان حضرت یحیی(ع) سمنان با اعلام همدردی خود با خانواده‌های شهدا، می‌گویند: خبر شهادت آیت‌الله رئیسی رییس جمهور محبوب نظام جمهوری اسلامی ایران جانکاه است و اکنون تلخ‌ترین لحظات زندگی خود را تجربه می‌کنند.

شهروندان استان سمنان به خاطر دارند که حدود یکماه پیش و در روزهای سی‌ام و سی‌ویکم فروردین ۱۴۰۳ میزبان این رییس جمهور سربلند بودند و شهادت می دهند که سیدمحرومان با نگاهی پدرانه به امور و مشکلات مردم توجه داشت و تا چه میزان روحیه مردمی در تمام حرکات و گفته های سید محرومان جلوه‌گر بود.

رییس جمهور آغازگر «مکتب مردمی»

آیت الله رئیسی تنها رییس جمهور کشور نبود و به نوعی آغازگر «مکتب مردمی» در منش مدیریتی کشور محسوب می‌شد، زیرا در تمام امور و دستورهای اداری همواره جانب و نفع مردم مدنظر وی بود تا درد محرومان و نیازمندان هر چه بیشتر به همت دولت سیزدهم کاسته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و سید محرومان به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رییس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رییسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رهبر انقلاب شهریور ماه به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. ساده‌زیستی، ‌ مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت خواندند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

حسین امیرعبداللهیان نخستین وزیر امور خارجه شهید و فرزند برومند سمنان

حسین امیرعبداللهیان، دیپلمات اهل دامغان استان سمنان و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم بود که در گذشته دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی از دوره ریاست علی لاریجانی تا دوره ریاست محمدباقر قالیباف بوده‌است. همچنین وی دبیرکلی دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و مدیر مسئولی فصلنامه گفتمان راهبردی فلسطین را در کارنامه فعالیت خود داشت.

امیرعبداللهیان در دوره وزارت علی‌اکبر صالحی به عنوان معاون وزیر خارجه منصوب شد که در سه سال اول وزارت محمدجواد ظریف هم در این سمت باقی ماند. وی مشاور سیاسی ظریف و استاد دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه نیز بوده‌ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha