۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85483052
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت افزون بر ۴۴ میلیارد ریال اعتبار طرح توسعه و جایگزینی نخلستان‌های آبادان

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: ۴۴ میلیارد و ۴۹۳ میلیون ریال به منظور اجرای طرح توسعه و جایگزینی نخل‌های پیر با پاجوش نخل خرما به نخلداران آبادانی پرداخت شد.

حسن دشتی‌نژاد دوشنبه در گفت‌ و گوی رسانه‌ای بیان کرد: با اجرای طرح توسعه و جایگزینی نخل‌های پیر بیش از ۱۱۰ هکتار پاجوش در آبادان کشت شده است.

وی گفت :در راستای اجرای این طرح ۱۷ هزار و ۲۷۸ اصله پاجوش خرما توسط ۱۲۱ بهره بردار در شهرستان آبادان کشت شده است.

دشتی‌نژاد با اشاره به اجرای طرح جامع احیا و توسعه نخیلات از شهرستان‌های آبادان افزود: این طرح با هدف جایگزینی پاجوش خرما با نخل‌های فرسوده و بدون ثمر اجرا و زمین‌های بایر و رها شده احیا می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان اظهار کرد: در اجرای این طرح نخلستان‌های شهرستان آبادان که دارای سن بالا هستند و با پاجوش خرما جایگزین که این امر باعث جوانی نخلستان‌های منطقه و افزایش میزان تولید خرما در سطح می‌شود.

بخش زیادی از نخلستان‌های آبادان در جنگ و به علت شوری آب از بین رفت و طرح اصلاح، بازسازی و جایگزینی نخلستان‌های پیر و غیر اقتصادی، توسعه سطح کشت با جایگزینی نخل‌های جدید با استاندارد و بهره‌وری بالا و توسعه میانه کاری در میان نخلستان‌های قدیمی و جدید از برنامه های جهاد کشاورزی در آبادان اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha