کهگیلویه وبویراحمد سوگوار سید محرومان + فیلم

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۵
کد خبر: 85483008
کهگیلویه وبویراحمد سوگوار سید محرومان + فیلم

یاسوج - ایرنا - شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی از ساعت های نخست بامداد امروز که خبر شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی و جمعی از مسوولان و همرانش در سقوط بالگرد اعلام شد سوگوار رییس جمهور محبوب و مردمی ایران اسلامی شده اند.

به گزارش ایرنا، مردم کهگیلویه و بویراحمد که مانند دیگر هموطنان با شنیدن خبر سانحه برای بالگرد حامل رییس جمهور و جمعی از مسوولان کشور در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی به شدت نگران بودند و با برگزاری آیین های مختلف برای سلامت او دعا می کردند پس از اعلام شهادتش به روش های مختلف تاسف خود نسبت به این حادثه دردناک را نشان دادند.

شماری از شهروندان کهگیلویه وبویراحمد با شرکت درآیین های شهادت رییس جمهور مردمی ایران اسلامی در برخی نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد با ریختن اشک و نوای گریه احساسات خود در این خصوص را نشان دادند.

امروز دوشنبه سی و یکم اردیبهشت ماه تقریبا همه محافل و فضاهای مجازی به موضوع شهادت حضرت الله سید ابراهیم رییسی اختصاص دارد اما بیشترین بازتاب این رویداد تلخ در فضاهای مجازی نمایان شده است.

فضای مجازی جلوه محبوبیت رییس جمهور

حسین علیزاده یکی از جانبازان کهگیلویه وبویراحمدی ساکن شهرستان گچساران با به اشتراک گذاشتن یک عکس نوشته با عنوان آیت الله رییسی به حاج قاسم پیوست نسبت به شهادت رییس جمهور اسلامی ایران واکنش داد.

وی با یادآوری بخشی از خدمات دولت سیزدهم به ویژه حضور رییس جمهور در میان اهالی عشایر کهگیلویه وبویراحمد در منطقه سقاوه تاکید کرد: آیت الله رییسی به معنای واقعی یاور محرومان بودند.

کهگیلویه وبویراحمد سوگوار سید محرومان+ فیلم

طیبه محمدی از فعالان اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد با اشتراک گذاری تصویر نقشه سیاه رنگ ایران اسلامی و تصاویری از رییس جمهور ایران اسلامی و همراهنش، این حادثه تلخ را به هموطنان تسلیت گفت.

مرتضی حسن زاده،یک فعال فرهنگی با اشتراک گذاری تصاویری از حضرت آیت الله ریسی در حرم امام رضا (ع) از شهادت خادم الرضا در روز میلاد هشتمین امام شیعیان ابراز تالم کرد و این تقارن را هدیه خداوند برای خدمات رییس جمهور فقید به ویژه در مناطق محروم دانستند.

رویا حسن زاده از دانشجویان ساکن کهگیلویه وبویراحمد نیز با اشتراک گذاری تصویری مشترک از شهیدان محمدعلی رجایی و سیدابراهیم رییسی در یک قاب نوشتند که سرنوشت خادمان خالص چیزی جز شهادت نیست.

محبوبیت آیت الله رییسی

منتخب مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز ابراز نگرانی یکپارچه مردم و گروه های سیاسی در مورد سلامتی رئیس جمهور و تاسف شدید آنان را ناشی از محبوبیت آیت‌الله رئیسی در قلوب اقشار مختلف جامعه خواند.

غلامرضا تاجگردون اظهارداشت: تلاش مخلصانه و خستگی‌ناپذیر رئیس جمهور فقید برای حل مشکلات مردم آیت الله رئیسی را در نگاه مردم محبوب کرده است.

منتخب مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی به جای مدیریت از پشت میز کار پاستور به میان مردم حاضر می شد و به صورت میدانی برای رفع مشکلات و مطالبات بر زمین مانده آنان تلاش می کرد.

تاجگردون تاکید کرد: رقبای آیت الله رئیسی نیز روش و منش اخلاقی و سیاسی وی را می‌پسندیدند و نگران وضعیت ایشان بودند.

تسلیت مسوولان استان در پی شهادت رییس جمهور

آیت‌الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، ضمن قدردانی از مردم که در ساعت‌های گذشته با دغدغه سلامتی رئیس جمهور ایران را دنبال و پیگیری می‌کردند، اظهار کرد: همه شهروندان استان در پی شهادت حضرت آیت الله رییسی بسیار متاثر شده اند.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی شخصیتی خدمتگذار، انقلابی، معنوی، روحانی و اندیشمند بود به همین علت در نزد هموطنان محبوب بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دشمنان این سرزمین به دنبال طرح مباحث انحرافی و غیرواقعی هستند، بیان کرد: آنان به دنبال ناامید کردن مردم هستند؛ اما این را همه باید بدانند که شهادت عادت مردم ایران اسلامی است.

وی تاکید کرد: مردم نگران نباشند و همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند؛ همه مسائل در مسیر اصلی خودش دنبال می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش را تسلیت گفت و اظهار کرد: صدق در عمل و گفتار از ویژگی‌های بارز آیت الله رئیسی بود.

سیدعلی احمدزاده تاکید کرد: رییس جمهور فقید یک چهره معروف در دفاع از مظلومان عالم، دفاع از حقیقت، مظلومیت و انسانیت بود و برای همه عدالت‌خواهان دنیا و کسانی که دل در گرو تعالی بشریت داشتند.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی یک چهره ماندگار در عرصه خدمت‌رسانی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خدمت بی‌منت، تبعیت بی‌چون و چرا از رهبری و ولایت از دیگر ویژگی‌های این رئیس جمهور محبوب و مردمی بود.

وی به ذکر خاطره‌ای از رئیس جمهور فقید ایران پرداخت و گفت: در زمان سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد زمانی که با هلی‌کوپتر به بازدید مناطق می رفتیم، در هر توقفی که وقتی ایجاد می شد، وقت اضافه خود را به نماز و خشوع و خضوع مشغول در برابر باری تعالی می شد.

احمدزاده گفت: او انسانی الهی بود که در منش و رفتارش با مردم و مسئولان الگو اخلاقی به تمام معنا بود. انسانی وارسته که شهادت حق ایشان بوده است.

وی با بیان اینکه ما از این انسان بزرگ محروم شده ایم، گفت: ریاست جمهوری را تبدیل به خدمت به مردم کرد و به جای اینکه به دنبال عناوین و مقام های دنیوی باشد ریاست جمهوری را میدان جهاد در راه خدا و خدمت به مردم کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

نگاهی به زندگی سیدابراهیم رییسی

شهید ابراهیم رییس الساداتی مشهور به رییسی متولد ۱۳۳۹ خورشیدی در مشهد، کمتر از ۲۰ سال داشت که نخستین مسوولیت قضایی خود را به عنوان دادیار کرج بر عهده گرفت و به گفته خودش در طول این سال‌ها همزمان تحصیل و تدریس هم می‌کرد.

کهگیلویه وبویراحمد سوگوار سید محرومان+ فیلم

سید ابراهیم رییسی در حوزه علمیه قم، اصول فقه را نزد آیت الله مروی، لمعتین را محضر آیت‌الله فاضل هرندی، رسائل را نزد آیت‌الله موسوی تهرانی، مکاسب محرمه را خدمت آیت الله دوزدوزانی، کتاب البیع مکاسب را نزد آیت‌الله خزعلی، خیارات مکاسب را نزد آیت الله ستوده و آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی و کفایه را خدمت آیت‌الله سید علی محقق داماد، تفسیر قرآن کریم را نزد آیت الله مشکینی و آیت الله خزعلی، شرح منظومه و فلسفه را نزد آیت‌الله احمد بهشتی و دوره شناخت را نزد آیت الله مرتضی مطهری و نهج البلاغه را محضر آیت الله حسین نوری همدانی آموخت.

ایشان همچنین از درس خارج اصول آیت الله سید محمدحسن مرعشی شوشتری و آیت الله هاشمی شاهرودی و خارج فقه آیت الله آقا مجتبی تهرانی و آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب بهره برده است افزون بر این ایشان با اتمام دوره سطح حوزه توانست به دوره کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی راه یابد و پس از دفاع از پایان نامه خویش با عنوان ارث بلا وارث در سال تحصیلی ۱۳۸۰ خورشیدی با قبولی در کنکور دکتری مدرسه عالی شهید مطهری در رشته فقه و حقوق خصوصی ادامه تحصیل دهد. ایشان با تکمیل تحقیقات خود در حوزه فقه و حقوق، موفق به اخذ مدرک عالی‌ترین سطح آموزشی حوزه سطح چهار شد و در نهایت از رساله دکتری خود با عنوان تعارض اصل و ظاهر در فقه و حقوق دفاع کرد.

او افزون بر مسوولیت‌های کلان کشوری، بنابر توصیه مکرر آیت الله مهدوی کنی و آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی مبنی بر حفظ ارتباط درسی خود با طلاب از ۱۳۸۰ خورشیدی تاکنون به عنوان مدرس در مدارس علمیه تهران از جمله مدارس مجد، امیرالمومنین(ع)، امام حسین(ع) و مروی به تدریس دروس سطوح عالی: رسائل و مکاسب، کفایتین و درس خارجه فقه (قواعد فقهیه) مشغول بود. ایشان بعد از انتقال به مشهد مقدس از ابتدای سال تحصیلی ۱۳۹۵ در مدرسه عالی نواب مشهد و پس از آن در مدرسه علمیه ۲ درب حرم مطهر تدریس در موضوع فقه وقف را آغاز کرد و در ۲ سال تحصیلی موضوع وقف و نذر را به صورت کامل تدریس کرد و در ادامه در سال تحصیلی ۱۳۹۷ درس خارج فقه با موضوع امر به معروف و نهی از منکر را شروع کرد که مورد استقبال فضلا حوزه علمیه مشهد نیز قرار گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» با نامزدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار شد، با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای از مجموع ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رای ماخوذه به عنوان سیزدهمین رییس‌جمهوری ایران انتخاب شد.

رییسی که پیش از این ریاست قوه قضاییه را بر عهده داشت، دوازدهم مرداد مراسم تنفیذ حکم خود را بجای آورد و سپس در چهاردهم مرداد در مراسم تحلیف ریاست جمهوری با حضور مهمانانی از ۷۳ کشور سوگند وفاداری به رأی ملت و پاسداری از قانون اساسی را خواند تا رسما دوره ریاست جمهوری وی آغاز شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha