دولت و مقامات یمن شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه را تسلیت گفتند

تهران - ایرنا - دولت پیشبرد امور یمن و مقامات این کشور در پیام های جداگانه شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه و هیات همراه آنها را به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در پیام دولت پیشبرد یمن که توسط ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی دولت پیشبرد امور یمن اعلام شد، آمده است: ما عمیق ترین مراتب تسلیت و همدردی خود را با رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و همه مستضعفان جهان به خاطر این مصیبت ابراز می داریم.

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز در پیامی جداگانه شهادت ـآیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی را تسلیت گفت.

وی در این پیام آورده است: ما بر ایستادن در کنار جمهوری اسلامی ایران و اطمینان کامل به توان آن برای صبر و بردباری و گذر از دشواریها تاکید می کنیم.

المشاط خاطرنشان کرد: شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی نمونه ای از یک رهبر شجاعِ مسلمان و وفادار به مسائل امت اسلامی و مشتاق رسیدن به آرمان های آنها بود.

همچنین «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در پیامی با تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه و هیات همراه وی به مقام معظم رهبری و مردم ایران افزود: مردم ایران در راه این شهدا و رهبرانِ مخلصی که فادار به ملت هستند و آنها را پرورش داده اند، باقی خواهند ماند.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» روز گذشته (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) پس از افتتاح «سد قیز قلعه سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی از دیگر سرنشینان بالگرد بودند که به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha