پیام های تسلیت مسوولان خراسان رضوی در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

مشهد- ایرنا- جمعی از مسوولان نهادها و ارگانهای مختلف در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور و هیات همراه با صدور پیام های تسلیت ، او را خادم ملت نامیدند که تمام خاک ایران گواه خدمت اوست.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، در پیام تسلیت شهردار مشهد آمده است: از حریم خورشید خراسان که خدمتِ آستانش افتخار او بود، تا کوه‌های بلندِ آذربایجان که پیکرش را در آغوش گرفت؛ تمام خاک ایران گواه است بر مجاهدت‌های مردی که حالا مفتخر است به صفت شهید؛ مردی که تا ابد رییس‌جمهور قلب‌های ایرانیان است.

محمدرضا قلندر شریف افزود: اینجانب ضمن تسلیت شهادت ریاست محترم جمهور محبوب؛ مردمی؛ خدوم و مغتنم؛ حضرت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی و سایر همراهان‌ به محضر حضرت ولی عصر(عج)؛ مقام معظم رهبری؛ امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)؛ حضرت آیت‌الله علم‌الهدی؛ نماینده معزز ولی فقیه در خراسان رضوی و ملت شریف ایران؛ از خداوند متعال برای تحمل این داغ جانکاه طلب صبر و برای آن شهدای گرانقدر علو درجات را خواستارم.

همچنین رییس دانشگاه فردوسی مشهد در پیام خود اظهار کرد: اگرچه واژگان هیچ‌گاه در طول تاریخ نتوانسته‌اند گویای احساسات ناشی از فقدان انسان‌های بزرگ باشند، اما چه کنیم که بضاعت ما برای بیان تاثر سوزناکمان از کوچ درگذشتگان، همین کلمات هستند. خون شهیدِ عشقیم بر خاکِ ره چکیده / پامال اگر توان کرد، نتوان سترد ما را

مسعود میرزائی شهرابی با اعلام اینکه، هشتمین رییس جمهور ایران و یارانش، در شام میلاد هشتمین ستارۀ آسمان، به آسمان پیوستند افزود: از طرف خانواده دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاهیان استان خراسان رضوی این ضایعه دردناک را به حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، ملت شریف ایران و تمام آزادگان جهان تسلیت عرض می‌کنم.

معاون آموزشی جامعه المصطفی نمایندگی خراسان نیز در پیام خود آورده است: خبر شهادت رئیس جمهور مردمی ، انقلابی و ولایتمدار همه دغدغه مندان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مملو از غم و اندوه نمود، ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت خادمین ملت، کلاس های درس امروز تعطیل اعلام می گردد.

در بیانیه شورای اسلامی استان خراسان رضوی نیز آمده است: در سالروز میلاد ولی نعمتمان حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران و خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی، محبوب و مغتنم کشور عزیزمان و همراهان ایشان آسمانی شد.

این بیانیه می افزاید: سید الشهدای خدمت، هیچگاه در راه خادمی مردم از تلاش و کوشش دست برنداشته و همواره در راه اعتلا و پیشرفت کشور عزیزمان سر از پا نمی شناخت و به آرزوی دیرینه اش که شهادت بود نائل گشت و به یار شهیدش سیدالشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی پیوست. امروز غم بزرگ از دست دادن خادمان این کشور همه ما را اندوهگین کرد، ولیکن سبب خواهد شد تا بیش از پیش عزم خود را جزم کنیم تا برای خدمت به مردم عزیزمان تمام تلاش خود را به کار گیریم.

اداره‌ کل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی نیز در پیامی به رهبر معظم انقلاب، ملت مقاوم ایران و پیشگاه مقدس حضرت علی‌ بن‌ موسی‌ الرضا علیه‌السلام این حادثه را تسلیت گفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در پیامی شهادت رییس جمهور خدوم و انقلابی کشورمان، آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهان وی را به پیشگاه‌ مقدس‌ حضرت‌ بقیه‌الله‌ الاعظم‌ امام‌ زمان‌ (عج)‌، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمود شبستری در این پیام آورده است: خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس‌جمهور کشورمان، خادم الرضا(ع) و خادم مردم ایران و همراهان وی در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، قلب‌های‌ ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد. بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر است و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد.

وی افزود: مداومت‌ و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسوولان و متولیان کشور هست و خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد آورده است: به یقین آیت الله رییسی ، نمونه ای ارزشمند و بزرگ برای همه ملت ایران به ویژه جوانان و دانشجویان بود که در مسیر خدمت به مردم جان خود را تقدیم انقلاب، مردم و رهبر عزیزمان کرد، حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، ساده‌زیستی، مواضع انقلابی، روحیه جهادی و به کارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی از اقدامات تحسین برانگیز این شهید والامقام بود.

شبستری افزود: با قلبی آکنده از غم، شهادت جانسوز حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری محبوب و همراهان‌شان حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان را به حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده معزز وی تسلیت عرض کرده و برای شهدای از جان گذشته علو درجات الهی را مسئلت می‌نمایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پیام جداگانه ای شهادت "مالک رحمتی"، استاندار آذربایجان شرقی را، که در زمان قائم مقامی تولیت آستان قدس رضوی، عضویت هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس را نیز داشت، تسلیت گفت و نوشت:

در مدتی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد از وجود ارزشمند وی برخوردار بود، دستاوردها و اقدامات اثرگذاری در حوزه سلامت استان خراسان رضوی به ویژه مشهد مقدس رقم خورد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و نیز تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha