چشم‌انتظاری ابدی خطه خورشید در حسرت دومین سفر استانی رییس جمهور

مشهد- ایرنا- خطه خورشید، که به نام هشتمین اختر تابناک سپهر ولایت و امامت سند خورده است، در سال ۱۴۰۱ میزبان نخستین سفر استانی رییس دولت سیزدهم و اعضای کابینه وی بود، کسی که فرزند مشهد بود، به افتخار خادم الرضایی نایل آمد، خدمت در کسوت ریاست قوه مجریه را با پایبوسی آستانش آغاز کرد اما پرونده این شور و شوق برای خدمت با فیض شهادت تا ابد بسته شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از آیین افتتاح سد قیز قلعه‌سی، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، در شب ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

در حالی که مردمان خطه خورشید به‌تدریج خود را برای استقبال و میزبانی از فرزند این خطه و رییس جمهورشان در دومین سفر استانی به این سامان آماده می کردند، شهادت رییس دولت سیزدهم در مسیر خدمت، انتظار آنان را ابدیت بخشید و پرونده این سفر را برای همیشه بست.

دولت سیزدهم به ریاست آیت الله رئیسی، هشتمین رییس جمهور منتخب مردم، که با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرده بود در طول یک دوره سفر به استان خراسان رضوی و بازدید از مناطق محروم، حاشیه نشین و شهرستان‌های مختلف استان و گذراندن مصوباتی که برخاسته از نیاز و ضرورت بود، همه و همه خدماتی ارزشمند و نامی نیک را از دولت شهید آیت الله رییسی در خاطر مردم استان خراسان رضوی ماندگار کرد.

خدماتی که در راستای عمران و آبادی مناطق روستایی، محروم و کم برخوردار صورت گرفت و تاکید بر اتمام طرح های نیمه تمام و ابرطرح ها و تقویت مسیر خدمت رسانی به مردم، در قالب صدها مصوبه هیات دولت در این سفر از نکات قابل توجه این سفر بود.

چشم‌انتظاری ابدی خطه خورشید در حسرت دومین سفر استانی رییس جمهور

آنچه از این خدمت به یادگار ماند

آیت الله رئیسی که توجه به استانها، تمرکززدایی و حضور مستقیم در میان مردم را به دیدگاه غالب دولت سیزدهم تبدیل کرده بود، ۲۰۰ روز پس از آغاز فعالیت دولتش، خراسان رضوی را به عنوان مقصد هجدهمین سفر خود برگزید.

دولت سیزدهم که میراث‌دار مجموعه‌ای از مشکلات، چالش‌ها، کمبودها و خزانه‌ای خالی بود، حدود سه سال دوران خدمتی خود را به مدیریت چالش‌ها و مشکلات گذراند و تکمیل طرح های سال‌ها بر زمین مانده و زخمی را در دستور کار قرار داد که بسیاری از این طرح ها را در همین بازه زمانی در خراسان رضوی به سرانجام رساند.

خراسان رضوی، خطه تاریخی، تمدنی و فرهنگی، پایتخت معنوی و مذهبی ایران اسلامی و پایگاه علم و دانش جهان تشیع از استان‌هایی است که در آن فقها، فیلسوفان، شاعران و رزمندگان ممتازی پرورش یافته اند که مایه مباهات همیشگی تاریخ این سرزمین هستند.

چشم‌انتظاری ابدی خطه خورشید در حسرت دومین سفر استانی رییس جمهور

این استان ظرفیت‌های بسیاری دارد که مهمترین آن نیروی انسانی تحصیل‌کرده کارآمد است ضمن اینکه این استان قابلیت های فراوانی نیز در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن دارد.

دهم فروردین ۱۴۰۱ شهید آیت الله رئیسی، همراه تعدادی از اعضای هیات دولت در قالب هجدهمین سفر استانی به خطه زرخیز خراسان رضوی سفر کرد. در این سفر طرح‌های مختلفی به بهره‌برداری رسید و اعتباراتی نیز برای توسعه برخی از طرح‌ها و پروژه‌ها در استان پیش بینی شد.

یعقوب‌علی نظری، استاندار خراسان‌رضوی ماحصل این سفر استانی را ۱۸۳ مصوبه به ارزش ۲۶۷ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

چشم‌انتظاری ابدی خطه خورشید در حسرت دومین سفر استانی رییس جمهور

خدمات ماندگار دولت دکتر رئیسی به خراسان رضوی

در ۲ سالی که از سفر استانی هیات دولت شهید آیت الله رییسی سپری شد، طرح های فراوانی در خراسان رضوی به سرانجام رسید که از آن جمله می توان به افتتاح فرودگاه شهدای گناباد با هزینه ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال با مساحت حدود ۳۸۰ هکتار، نیروگاه برق راشد تربت حیدریه با ظرفیت ۵۴۶ مگاوات، عملیات خط انتقال گاز از سرخس به خانگیران شامل ۷۵ کیلومتر، افتتاح مرحله نخست نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی در مشهد و عملیات اجرایی ساخت چهارمین مجتمع پتروشیمی پلیمری کشور اشاره کرد.

همچنین اجرایی شدن طرح منطقه ویژه اقتصادی سرخس و منطقه ویژه دوغارون، آبرسانی به ۵۲۵ روستای خراسان رضوی، آغار مرحله دوم ذخیره سازی گاز شوریجه در سرخس، احیای ۳۰۸ کارخانه راکد از ابتدای دولت سیزدهم، بهره برداری از بزرگترین شهرک صنعتی کشور در مشهد و ساخت بزرگترین خط تولید ۱۶ اسلایس سی.تی اسکن کشور در مشهد را از دیگر پروژه‌های به سرانجام رسیده این سفر باید دانست.

علاوه بر این همچنان طرحهای نیمه تمامی هستند که در مسیر تکمیل قرار دارند و از آن جمله می توان به بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شهر مشهد، طرح ناتمام خط انتقال آب از دریای عمان به مناطق شرقی و انتقال آب از غرب مشهد به این کلانشهر، طرح نیمه تمام تونل انرژی به طول ۳۵ کیلومتر، طرح نیمه تمام بزرگراه مشهد - سرخس به طول ۱۸۷ کیلومتر و طرح نیمه تمام خط سه قطار شهری مشهد اشاره کرد.

طرح نیمه تمام پنج هکتاری بیمارستان پیامبر اعظم(ص) مشهد، بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی شهرستان گلبهار خراسان رضوی با زیربنای ۱۱ هزار مترمربع و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد و طرح نیمه تمام بزرگترین و مجهزترین پژوهشگاه شرق کشور با زیربنای ۱۷ هزار متر مربع از دیگر طرح های نیمه تمام موجود در استان است که در مسیر تکمیل قرار گرفته است.

رئیس جمهوری شهید، دکتر رئیسی، اصل و قاعده کار خود در سفرهای استانی را عزیمت به مناطق محروم و گفت و گوی چهره به چهره با مردم، مشاهده حضوری مشکلات و چالش های مردم در مناطق روستایی، محروم و مرزی قرار داد و فسادستیزی را محور اصلی برنامه ای خود قرار داد و کارنامه‌ای ماندگار از خود یادگار گذاشت.

با این حال دولت با ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، کار را به خوبی پیش برد و در قالب سفرهای استانی به استان های مختلف کشور راه را برای پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر کشور باز کرد.

مردم و مسوولان خراسان رضوی، این روزها در تدارک آماده سازی این خطه برای میزبانی از دومین سفر استانی رییس جمهوری ایران و اعضای هیات دولت وی بودند که حادثه تلخ سقوط بالگرد این دولتمرد شیفته خدمت و شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش، همگان را در غمی سنگین فرو برد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha