بانوان قزوینی استعداد بالایی در رشته وزنه‌برداری دارند + فیلم

قزوین - ایرنا - نایب رییس هیات وزنه برداری قزوین در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بانوان قزوینی استعدادهای زیادی در جامعه ورزشی خصوصا رشته وزنه برداری دارند که باید با حمایت مسوولان این همت در عرصه ورزشی شکوفا شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هر روز که می گذرد بیشتر شاهد این هستیم که بانوان با وجود همه تنگناها در عرصه امکانات و تجهیزات اما هیچگاه زمین ورزش را خالی نکردند و در این زمینه نیز خسته و ناامید نشدند.

چه بسا که هر روز همت بانوان در ورزش و دیگر عرصه‌های زندگی بیشتر شده و حالا به ورزش های سنگین تری ورود کردند و سکوهای ورزشی متعددی از جمله وزنه برداری را به خود اختصاص دادند و مدال ها و مقام های بسیاری را نیز به دست آوردند.

با توجه به اینکه بانوان این سرزمین فعالیت‌های زیادی در محل کار و در خانه دارند، باید ورزش را چه در بخش همگانی و قهرمانی دنبال کنند چرا که تندرستی زنان یعنی سلامتی نسل آینده و تزریق شادابی و امید به جامعه امروز که از سیاست‌های اصلی دولت به حساب می‌آید.

همانگونه که نایب رییس هیات وزنه برداری قزوین نیز معتقد است که تجهیز ورزشگاه‌ها و باشگاه ها و کمک به جامعه ورزشی برای مدیریت شهری در جهت حضورپذیری مشترک زنان و مردان فرصتی متناسب برای رویکردهای اجتماعی و نشاط و سرزندگی شهری ایجاد می‌کند.

برای اطلاع از جزییات بیشتر ورزش بانوان و همچنین وضعیت ورزش وزنه برداری بانوان با ساجده صادقی پور، نایب رییس هیات وزنه برداری قزوین به گفت و گو نشستیم:

ایرنا. برای شروع بفرمایید رشته وزنه برداری بانوان در استان قزوین از چه زمانی شروع به فعالیت کرد؟

از سال ۹۰ که سالن ورزشی وزنه برداری در قزوین ساخته شد، این ورزش از همان سال در استان آغاز به کار کرد و طی این سال ها تعاملاتی با فدراسیون ورزشی رشته وزنه برداری داشته که دامنه این ارتباطات امسال به طور قطع بیشتر و پررنگ تر خواهد شد.

ایرنا. بفرمایید وزنه برداری چه ویژگی هایی دارد؟

وزنه برداری یک رشته المپیکی و زودبازده است و ورزشکار در بازه ۶ ماهه می تواند به هدف‌های خود برسد.

بنابراین تمام تلاش هیات وزنه برداری بانوان این است که بیشتر نوجوانان وارد این رشته شوند که استعدادیابی را از نونهالان شروع کردیم و در زمینه آموزش مربی و داور برنامه داریم؛ خوشحالیم که مربی ارزنده ای همانند خانم مه سیما بابایی تیم وزنه برداری بانوان را در استان هدایت می کند.

ایرنا. دستاوردهای ورزش وزنه برداری بانوان استان چه بوده است؟

برای نخستین بار خانم معصومه سادات حسینی در بخش نوجوانان و در دسته ۸۱ کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره شد که این افتخار بزرگی برای قزوین بود و همچنین در سال ۱۴۰۱، موفق به کسب مدال برنز در المپیاد برتر شدیم و در سال گذشته نیز ۲ مدال طلا و نقره و در سال ۱۴۰۳ نیز موفق به کسب ۳ مدال نقره شدیم.

ایرنا. چند بیمه شده ورزشی در وزنه برداری بانوان قزوین وجود دارد؟

تعداد بیمه شدگان ورزشی رشته وزنه برداری در بخش بانوان پایین است به طوری که هم اکنون ۲۰ بیمه شده در استان فعالیت دارند اما با برنامه ریزی‌های صورت گفته این آمار امسال به ۱۵۰ ورزشکار افزایش پیدا می‌یابد.

بانوان قزوینی استعداد بالایی در رشته وزنه‌برداری دارند + فیلم

ایرنا. هیات وزنه برداری جهت تشویق بانوان به این رشته ورزشی چه اقداماتی انجام داده است؟

بانوان قزوینی استعداد برتر زیادی در ورزش خصوصا رشته وزنه برداری دارند اما به دلیل طرز تفکر قدیمی به این رشته و تکنیک‌های انجام آن استقبال کمی در گذشته توسط بانوان صورت می گرفت که خوشبختانه با انجام کارهای تبلیغی و آگاه‌سازی خانواده‌ها از این ورزش و بروزکردن تکنیک‌های وزنه برداری توانستیم بانوان زیادی را به این رشته ورزشی جذب کنیم.

برنامه هیات وزنه برداری استان این بود که آموزش ها در مدارس استان نیز انجام شود، اما ممکن است که آموزش و پرورش این همکاری را با هیات وزنه برداری بانوان استان نداشته باشند.

ایرنا. هم اکنون چه تعداد سالن در اختیار وزنه برداری بانوان استان قزوین قرار دارد؟

فعلا ۲ سالن وزنه برداری در قزوین فعال است که البته دولتی هستند، اما تصمیم داریم بسیاری از سالن‌های خصوصی نیز به حالت وزنه برداری درآید و باید حداقل ۱۰ سالن در باشگاه‌های خصوصی را برای رشته وزنه برداری در نظر بگیریم، چرا که به نظر می‌رسد امکانات و تجهیزات ورزشی بانوان مورد غفلت واقع شده و تمام تلاش ما این است که وزنه برداری بانوان با بهترین شرایط در استان به راه خود ادامه دهد تا قهرمانان پرافتخاری را به جامعه ورزشی تقدیم کند.

ایرنا. به عنوان کلام آخر چه پیشنهاد و یا درخواستی از مسوولان دارید؟

با توجه به محدودیت درآمدزایی رشته وزنه برداری و درآمدی که اداره ورزش و جوانان برای این ورزش در نظر گرفته از مسوولان می خواهیم حمایت و نظارت بیشتری داشته باشند تا بتوانیم این رشته ای که می تواند قهرمان های زیادی را حتی در جامعه جهانی پرورش دهد را گسترش دهیم و افراد بیشتری را جذب این رشته کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha