استاندار کرمانشاه: روند نرخ بیکاری کاهشی است ولی باید تک رقمی شود

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: تداوم روند کاهشی نرخ بیکاری آیت استان لازم و تا تک رقمی شدن باید ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، محمد طیب صحرایی عصر یکشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی استان کرمانشاه افزود: نرخ بیکاری در استان در سال‌های گذشته بسیار ناخوشایند بود و مردم را رنج می‌داد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها پیشنهاد بهینه خود را برای اشتغالزایی ارائه دهند، ادامه داد: استان کرمانشاه از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸ رتبه اول بیکاری کشور را داشت و این رقم در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ رابه دوم را کسب کرد.

صحرایی افزود: برای کاهش نرخ بیکاری نیازمند تغییر رویکرد و روش‌ها و انجام اقدامات جدی هستیم.

استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به فاصله قابل توجه نرخ بیکاری کرمانشاه با میانگین کشور، با وجود کاهش نرخ بیکاری، هنوز هم با میانگین کشور فاصله داریم.

صحرایی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ نرخ بیکاری کرمانشاه به ۱۴.۲ درصد کاهش یافت و در سال گذشته نیز میانگین نرخ بیکاری کرمانشاه ۱۲.۳ درصد بود، ادامه داد: این ارقام در حالی است که میانگین نرخ بیکاری کشور حدود هشت درصد است.

استاندار کرمانشاه افزود: اعتقاد دارم که برای کاهش این فاصله چهار درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه با میانگین بیکاری کشور لازم است با سرعت و جدیت بیشتری کار کنیم.

صحرایی با بیان اینکه تمرکز اصلی امسال در استان کرمانشاه بر روی اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است، گفت: قطعا می‌توانیم با تداوم کاهش بیکاری کرمانشاه به نرخ بیکاری تک رقمی برسیم.

وی ادامه داد: تک رقمی شدن نرخ بیکاری کرمانشاه کف هدف‌گذاری است و باید برای رسیدن به میانگین کشور تلاش کنیم.

استاندار کرمانشاه افزود: از یکسو اجرایی شدن پروژه‌های بزرگ مانند راه آهن، پالایشگاه آناهیتا و فرودگاه را دنبال می‌کنیم ‌و از سوی دیگر باید بر روی اشتغال‌آفرینی‌های خرد و متوسط خصوصا با همکاری بانک‌ها تمرکز کنیم.

وی گفت: باید در جلسات جدی‌تر باشیم و از ارائه اطلاعات خام و فرآوری نشده در جلسات خودداری کنیم.

صحرایی با بیان اینکه لازم است جلسات دارای زیرشاخه‌های کارشناسی باشد، ادامه داد: هر سازمان و دستگاهی باید پیشنهاد بهینه خود را برای اشتغالزایی ارائه دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha