۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۱۳
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85482519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان جنوبی: خیران مدرسه ساز برای تربیت آینده‌سازان از مال خود گذشتند

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: خیران مدرسه‌ساز در زمینه آموزش و تربیت فرزندان و آینده‌سازان این مملکت از مال خود گذشته‌اند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت روز یکشنبه در آئین نکوداشت خیر مدرسه‌ساز دکتر داریوش گنجی اظهار کرد: برای کار ارزشمند و فاخر خیران مدرسه‌سازی از جمله دکتر داریوش گنجی نمی‌توان قیمتی تعیین کرد.

وی از اقدامات ارزشمند دکتر گنجی در امر مدرسه‌سازی قدردانی کرد.

خیر مدرسه‌ساز هم که در زمینه احداث مدارس در کشور اقدامات ارزنده‌ای انجام داده هم در این مراسم گفت: امیدواریم تمام دانش‌آموزان در این مدارس درس بخوانند و آینده خوب و زندگی سرشار از موفقیت و آبرومندانه‌ای داشته باشند.

داریوش گنجی با ابراز خوشحالی از محبت دانش‌آموزان به او، تنها آرزوی خود را موفقیت دانش‌آموزان برای خدمت به کشور و ملت ایران عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه تلاش خیرین نیک‌اندیش در عرصه تعلیم و تربیت جاودانه است، اظهار کرد: خیران مدرسه‌ساز از روی عشق و محبتی که به دانش‌آموزان و رفع نیازهای مملکت خودشان دارند وارد عرصه مدرسه‌سازی شدند.

سید علیرضا موسوی‌نژاد افزود: عرصه مدرسه‌سازی نقطه پایانی ندارد و با گذشت سال‌ها نام و خاطره خیرین مدرسه‌ساز همچون کسانی که مدرسه شکوتیه را در بیرجند پایه‌گذاری کردند در اذهان عمومی باقی می ماند و نام نیک آنان را گرامی می‌داریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی هم از کمک ۱۳۰۰ میلیارد ریالی خیران برای مدرسه‌سازی در استان خبر داد و گفت: بیش از ۹۵ درصد فضاهای آموزشی خراسان جنوبی خیرساز است.

حامد رخسارپور افزود: سال گذشته دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد که از این میزان ۱۳۰۰ میلیارد ریال خیران مشارکت کردند.

وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته دانش‌آموزان بسیاری به شهرستان بیرجند اضافه شدند و بیشترین کمبود سرانه فضای آموزشی نیز مروبط به مرکز استان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با قدردانی از خیرمدرسه‌ساز دکتر داریوش گنجی، گفت: تاکنون هفت مدرسه به همت این خیر نیک اندیش ساخته و افتتاح شده و احداث چهار مدرسه دیگر هم با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی در دست اجراست که امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: خیران مدرسه‌ساز همچون شهدا، برای آبادانی و پیشرفت کشور از مال و دارایی خود می‌گذرند تا فرزندان این مرز و بوم در فضای آموزشی مناسب تعلیم و تربیت شوند.

رخسارپور افزود: سال گذشته ۵۹ مدرسه و سالن ورزشی و نمازخانه با همراهی و مشارکت خیران در استان افتتاح شد.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۵۲۰ میلیارد ریال تجهیزات غیرهنرستانی خریداری و بین مدارس استان خراسان جنوبی توزیع شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با یادآوری اینکه دکتر گنجی بیش از ۶۰ سال است در آلمان ساکن هستند، عنوان کرد: قلب این خیر مدرسه‌ ساز برای دانش‌آموزان ایران اسلامی می‌تپد که بهترین شرایط تحصیلی را داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha