فرصت خوبی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام خراسان جنوبی فراهم است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: در بودجه ۱۴۰۳، اعتبارات محرومیت‌زدایی نسبت به سال گذشته تقویت شده که فرصتی بسیار خوبی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌ تمام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز یکشنبه در نشست شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان افزود: در سال جاری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت است.

وی عنوان کرد: افزایش تولید یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری است که باید مدیران نسبت به موضوع تولید دقت و حساسیت بالا داشته باشند و اکنون هیچ موضوعی در استان بالاتر از مساله تولید نیست تا دچار مشکل نشود.

استاندار خراسان جنوبی بر تعامل حداکثری مدیران دستگاه‌های اجرایی با فعالان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: سه چهارم تحقق رشد اقتصادی در گرو مشارکت بخش خصوصی است لذا سطح تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با بخش خصوصی حداکثری باشد چون یکی از پیشران‌های اصیل و کلیدی بخش اقتصادی استان هستند.

وی افزود: برنامه پنج ساله هفتم توسعه به زودی ابلاغ می‌شود و باید بر اساس ظرفیت‌هایی که در این برنامه است برش‌های استانی اسناد توسعه خراسان جنوبی نیز تهیه شود که طی پنج سال آینده شاهد ارتقای شاخص‌ها در استان باشیم.

قناعت از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست برنامه هفتم توسعه را مطالعه کنند تا اشرافیت کامل نسبت به مفاد آن داشته باشند.

وی بیان کرد: شاخص‌های توزیع اعتبارات در شورای برنامه‌ ریزی استان تصویب شد اما اگر اعضای شورا نظرات اصلاحی دارند به دبیرخانه ارسال کنند و در جلسه آینده نیز سهم شهرستان‌ها از اعتبارات نهایی خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در سیل بهار امسال ۳۵۳ قنوات استان بر اثر سیل تخریب شد و ۵۰ تا ۶۰ قنات آب شرب مردم را تامین می‌کند که باید با کمک دستگاه‌های اجرایی بازسازی این قنوات و مناطق سیل زده تسریع شود.

فرصت خوبی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام خراسان جنوبی فراهم است

وی تاکید کرد: پیام سال آخر خدمت دولت سیزدهم باید امیدآفرینی با انجام کارهای نو و افتتاح‌های پروژه‌ها و گام‌های جدید باشد.

قناعت با تاکید بر اینکه مسئولان باید مسائل را خوب بشناسند و با تحلیل درست برای حل آنها اقدام شود، افزود: اکنون توسعه و پیشرفت مهمترین مساله کشور از جمله استان خراسان جنوبی است که دولت برای تحقق آن هدف‌گذاری کرده است.

وی با اشاره به افزایش نرخ رشد اقتصادی کشور در دولت سیزدهم گفت: بیش از یک دهه نرخ رشد اقتصادی عدد یک یا منفی بود اما در دولت سیزدهم شاهد افزایش نرخ رشد اقتصادی تا بالای عدد چهار هم بودیم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» با خلاقیت و نوآوری مسئولان استانی، یادآور شد: همه باید کمک کنیم تا شاهد تحقق شعار سال در استان باشیم.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی باید جزو نخستین استان‌های کشور باشد که برش استانی برنامه اجرایی و عملیاتی تحقق شعار سال را انجام می‌دهد و انتظار است که این برش با محوریت معاونت اقتصادی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان تهیه شود تا به مرکز ارائه دهیم.

قناعت گفت: امیدواریم شاهد تحقق کامل منابع درآمدی استان مانند سال گذشته باشیم همچنین موضوع مولدسازی مهم است که باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: افزایش تولید، اجرای قانون جوانی جمعیت، احیای واحدهای راکد و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در دستور کار جدی دولت قرار دارد که باید اعتبارات استان بیشتر به این سمت هدایت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم در این جلسه خواستار تخصیص اعتبار برای جبران خسارات در مناطق سیل‌زده شد و گفت: تخصیص این اعتبار با بهبود شرایط مناطق سیل‌زده باعث افزایش رضایت اجتماعی می‌شود.

محمدعلی آخوندی بیان کرد: تصویب پنج درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان برای بازسازی اولیه مناطق سیل‌زده استان اقدام ارزشمندی بود که در این شورا مصوب شد.

بررسی و تصویب شاخص‌های توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال ۱۴۰۳، تبیین برنامه عملیاتی تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، بررسی و تصویب مصوبه سومین جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، تسریع در جبران خسارت وارده از سیل در شهرستان‌های استان با اختصاص پنج درصد اعتبارات تملک دارایی‌های استان، بررسی و تصویب مصوبات کارگروه زیربنایی، بررسی و تصویب اصلاحیه پروژه‌های مسئولیت اجتماعی شرکت ملی نفت ایران (دور دوم سفر رئیس جمهور) از دستور کارهای شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان بود که به تصویب رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha