۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۲۲
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85482412
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اردن خواستار تحقیقات بین‌المللی «کامل» و «شفاف» درباره جنایت‌ جنگی در غزه شد

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه اردن امروز (یکشنبه) بر ضرورت وادار ساختن رژیم صهیونیستی به احترام به قوانین بین‌المللی تأکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «عمون» اردن، «أیمن الصفدی» وزیر امور خارجه این کشور امروز در کنفرانس خبری مشترک با «فیلیپ لازارینی» کمیسر عالی آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) بر ضرورت بازگشایی تمامی گذرگاه‌ها و رفع همه موانع تحمیلی بر فعالیت سازمان‌های بین‌المللی در نوار غزه تأکید کرد.

الصفدی در خصوص تجاوزات علیه نوار غزه نیز گفت: جنایت‌های جنگی زیادی در غزه رخ داده است و ما خواهان اجرای تحقیقات بین‌المللی کامل و شفاف مطابق با قوانین بین‌المللی در این منطقه هستیم و اینکه جنایت‌های جنگی متوقف شود و تمامی مسئولان و عاملان این جنایت مؤاخذه شوند.

وزیر امور خارجه اردن همچنین خواستار اعطای اجازه برای واردات تمامی مایحتاج انسانی به غزه و توقف استفاده از سیاست گرسنه‌سازی به عنوان سلاح جنگی شد و تأکید کرد که بر اساس قانون بین‌المللی، این یک جنایت جنگی است.

وی تأکید کرد که فاجعه انسانی در نوار غزه رو به وخامت است و باید تجاوزات رژیم صهیونیستی متوقف شود؛ هر کس می‌گوید که وضعیت نوار غزه رو به بهبود است، حقیقت را نمی‌گوید.

لازارینی نیز گفت: مردم غزه گزینه‌ای جز بازگشت به منازل تخریب شده خود ندارند و کمک ها به شکل بسیار نامناسب به غزه می‌رسد.

وی با بیان اینکه «نیمی از مردم غزه در راه‌ها و خیابان‌ها مانده اند و مجبور به آوارگی هستند»، تاکید کرد: زمان انجام تحقیقات و بازجویی از عاملان تجاوز در غزه فرا رسیده است.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ (۶ می ۲۰۲۴) نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح را تائید کرد.

ارتش رژیم اشغالگر، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است. به این ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha