اتصال سامانه تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی  به درگاه ملی مجوزها

تهران- ایرنا- رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی سازمان برنامه و بودجه کشور از اتصال سامانه تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی این سازمان به درگاه ملی مجوزها خبر داد و گفت: اتصال با سایر پایگاه‌های اطلاعاتی کشور و هوشمندسازی سامانه در دستور کار است.

به گزارش ایرنا از سازمان برنامه بودجه، افشین خدامرادی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مراحل برگزاری مناقصات دستگاه‌های دولتی، احراز توانایی‌های پیمانکاران، مشاوران و شرکت‌های انفورماتیکی طرف قرارداد است، اظهار داشت: برای این منظور، شرکت‌های پیمانکار، مشاور و شرکت‌های انفورماتیک، مدارک پروژه‌های اجرا شده، توانمندی‌های اقتصادی، فنی و نیروی انسانی و... خود را برای احراز صلاحیت ارائه می‌کنند و بر اساس قوانین و مقررات، سازمان برنامه و بودجه مسئول بررسی صلاحیت متقاضیان در سطح کشور است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی سازمان برنامه بودجه افزود: فرآیند تشخیص صلاحیت پیمانکاران، مشاوران و شرکت‌های انفورماتیک از سال ۱۳۹۱ از طریق سامانه الکترونیکی موسوم به «ساجات» به آدرس sajat.mporg.irبصورت غیرحضوری و الکترونیکی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با توسعه این سامانه، صحت سنجی اطلاعات از طریق ارتباط بر خط با ۹ پایگاه اطلاعاتی از جمله سامانه مالیاتی کشور، سامانه تامین اجتماعی، سامانه کارمند ایران، سامانه ثبت‌احوال، سامانه ثبت‌اسناد، سامانه روزنامه رسمی انجام می‌شود.

خدامرادی با اشاره به قابلیت و امکانات این سامانه، ادامه داد: اتصال با سایر پایگاه‌های اطلاعاتی کشور و نیز هوشمندسازی سامانه با هدف کاهش تاثیر عوامل انسانی در فرآیند تشخیص صلاحیت و تسریع در ارائه خدمت، در دستور کار است.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای عمل به قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و اجرای مصوبات هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار، با هدف شفاف‌سازی شرایط، مدارک موردنیاز، هزینه و زمان لازم و در نهایت، تسهیل و تسریع در فرآیند احراز صلاحیت متقاضیان در سراسر کشور، اقدام به اتصال سامانه ساجات به درگاه ملی مجوزهای کشور کرده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی با بیان اینکه تاییدیه مربوط به «تعیین صلاحیت پیمانکاران» در درگاه ملی مجوزهای کشور فعال شده است، گفت: در روزهای آتی تاییدیه‌های «تعیین صلاحیت مشاوران» و «تعیین صلاحیت شرکت‌های انفورماتیکی» نیز از طریق این درگاه در دسترس خواهند بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha