«آسمون» هم‌افزایی دستگاه‌ها برای نوجوانان فضای مجازی است

تهران - ایرنا - رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اهمیت شناساندن ابزارهای فضای مجازی به نوجوانان گفت: در جشنواره «آسمون» تلاش کردیم تا با یک هم‌افزایی میان دستگاه‌های مربوطه بیشترین سود را به نوجوانان برسانیم.

جشنواره «آسمون» با محوریت تولیدات نوجوانان در فضای مجازی و به همت مرکز ملی فضای مجازی برگزار می‌شود،‌ اتفاقی که نکته مهم آن دلیل نقش آفرینی این مرکز در این موضوع است.

سیدمحمدامین آقامیری رئیس مرکز ملی فضای مجازی و رئیس جشنواره «آسمون»‌ در رابطه با دلیل اهمیت این رویداد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا توضیح داد: یکی از فعال‌ترین و پر استفاده‌ترین گروه‌ها از فضای مجازی کودکان و نوجوانان هستند. به دلیل محتوا و قالب‌هایی که برای تفریح، سرگرمی، آموزش و بروز دادن استعدادها و توانمندی‌های آن‌ها در فضای مجازی وجود دارد؛ کودکان و نوجوانان نقش پر رنگی در فضای مجازی دارند و علاوه‌بر فعالیت در این حوزه تولید محتوا می‌کنند.

«آسمون» هم‌افزایی دستگاه‌ها برای نوجوانان فضای مجازی است
سید محمدامین آقامیری رئیس مرکز ملی فضای مجازی

وی در ادامه بیان کرد: از آنجایی که این گروه سنی اهمیت بالایی در آینده کشور دارند و باید فعالیت‌هایشان در فضای مجازی تقویت شود، نهادهای مختلف کشور دور هم جمع شدند تا با این جشنواره بتوانیم برای این عزیزان بیشترین استفاده را داشته باشیم تا هم تولید محتوا کنند و هم محتواهای ارزشمندی را به وجود بیاورند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره «آسمون» توضیح داد: جشنواره «آسمون» یک همکاری گسترده با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف است که همه در حوزه کودک ونوجوان فعال هستند؛ این جشنواره سعی کرد تا یک هم افزایی بین دستگاه‌ها به وجود بیاورد تا بتوانیم یک کار فاخر و ارزشمند را رقم بزنیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: هر چه جلو می‌رویم، حوزه فضای مجازی ضریب نفوذ بیشتری پیدا می‌کند و این نشان از تاثیر گذاری آن است؛ بنابراین باید برای کودکان ونوجوانان در حوزه‌های مختلف قابلیت آشنایی با ابزارها را داشته باشیم تا کودک ونوجوانان بتوانند حداکثر استفاده از این فضاها را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، جشنواره تولیدات فضای مجازی «آسمون» با محوریت تولیدات نوجوانان در فضای مجازی و با هدف استعدادیابی و رشد فردی این نوجوانان شروع به کار کرده و در نیمه ابتدایی سال جاری برگزار و اختتامیه آن همزمان با عید بزرگ غدیر برگزار خواهد شد.

«وقتشه خودتو رو کنی» شعار اصلی این جشنواره‌ است که با هدف ترغیب نوجوانان به نشان دادن استعدادهایشان و با ادبیاتی متناسب با این گروه سنی انتخاب شده است. همچنین جمله «تو آسمون ستاره شو» در کنار شعار جشنواره مکمل آن خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha