۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85482340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین پیوند قلب خوزستان در سال ۱۴۰۳ با موفقیت انجام شد

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۹
کد خبر: 85482340
نخستین پیوند قلب خوزستان در سال ۱۴۰۳ با موفقیت انجام شد
عکس تزیینی است

اهواز - ایرنا - نخستین پیوند قلب در این استان در سال ۱۴۰۳ با تلاش و ایثار تیم‌های اهدا و پیوند دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور و با رضایت و فداکاری خانواده‌ای ایثارگر به ثمر نشست.

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، خانواده فداکار جوان ۳۵ ساله اهوازی که بر اثر سانحه مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، با اقدامی انسان‌دوستانه و قلبی بخشنده، اعضای وی را به بیماران نیازمند اهدا کردند. این ایثار و از خودگذشتگی، نوری دوباره به زندگی بیمار نیازمندی تاباند و فرصتی دوباره برای حیات به او ارزانی داشت.
با اعلام رضایت این خانواده فداکار، تیم پیوند قلب بیمارستان گلستان اهواز با جدیت و سرعت تمام، قلب این جوان را در اتاق عمل طی فرآیندی جداسازی و با یک فروند جت اختصاصی به بیمارستان مورد نیاز در تهران ارسال کردند. این پیوند قلب، با موفقیت انجام شد و جان بیمار نیازمند را نجات داد.

بر اساس این گزارش از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون، جان ۱۷ بیمار در استان خوزستان با اهدای عضو نجات یافته و در مجموع، ۱۰ کلیه، ۶ کبد و یک قلب در این استان به بیماران نیازمند اهدا شده است.

دکتر جواد شریعتی، مدیر مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی خوزستان در این خصوص اطهار کرد: اهدای عضو، تجلی ایثار و فداکاری و فرصتی برای نجات جان انسان‌ها است و از عموم مردم تقاضا داریم با پیوستن به پویش اهدای عضو، در این امر خیر سهیم باشند و به بیماران نیازمند، زندگی دوباره ببخشند.

مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور از عموم مردم دعوت می‌کند تا نسبت به ثبت‌نام اهدای عضو اقدام نمایند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha