سردار تنگسیری: عبور ناو «شهید مهدوی» از خط استوا، افتخاری برای ایرانیان است

بندرعباس - ایرنا - فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به بازگشت ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه از ماموریت اقیانوسی، گفت: دلاورمردان نیروی دریایی سپاه برای نخستین بار توانستند از مدار صفر درجه و خط استوا عبور کرده و وارد نیمکره جنوبی شوند که این اقتدار و افتخار ارتش ایران را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ندسا، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری روز شنبه افزود: ناو سردار «شهید نادر مهدوی» نیروی دریایی سپاه در قالب پنجمین ناوگروه اعزامی به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به مدت ۳۹ روز و طی پنج هزار و ۷۰۰ مایل دریایی در اقیانوس هند و مدار ۲۲.۵ درجه نیمکره جنوبی به اجرای ماموریت پرداخت و مفتخریم در ایامی که به دهه کرامت و به نام امام هشتم مزین است، وارد آبهای سرزمینی ایران شد.

وی باتوجه به اینکه دریانوردی در آب‌ها به شکل آب‌های خاکستری، محلی، نقره‌ای، اقیانوسی و بین قاره‌ای تقسیم بندی شده است، بیان کرد: دشمنان براین اعتقاد بودند که ایرانی‌ها، دریانوردی را در آبهای خاکستری انجام می‌دهند اما آن چیزی که به ما جرات داد ابلاغ رهبرمعظم انقلاب به نیروی دریایی ارتش بود که باید در دریای مکران و آبهای دور دنیا حضور داشته باشند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: شناور شهید مهدی دارای ۲۴۰ متر طول، ۲۱متر ارتفاع و ۹ طبقه ساختمان است؛ این شناور یک ناو بالگرد بر، پهباد بر و شناور بر است که نیروهای ما توانستند دریانوردی دراز مدت بین قاره‌ای را با آن انجام دهند و در واقع مشت محکمی به هان یاوه گویانی که می‌گفتند ایرانی‌ها دریانورد نیستند و یا در آبهای خاکستری فقط می‌توانند، دریانوردی کنند، باشد.

سردار تنگسیری یادآورشد: این ناو شهید مهدوی، ناوگان پنجم آمریکا را پشت سرگذاشت و به ناوگان هفتم آمریکا رسید و در واقع مثلث طلایی تجارت تنگه هرمز، باب المندب و مالاکا را پشت سر گذاشتند و این کارهای بزرگی بود که در این ناو انجام شد.

وی گفت: در حوزه دریانوردی نیاکان ما پیشنیه درخشانی داشتند و مایه مباهات هستند که جوانان ما توانستند دوباره در عصر حاضر این کار را انجام دهند و آغازگر راه تازه خواهند بود.

سردار تنگسیری ادامه داد: پرچم جمهوری اسلامی در دنیا بلند است و افتخار می کنیم که ما فرزندان و خادمان این ملت بتوانیم این بلندای شهرت ایران را به نمایش دربیاوریم.

پنجمین ناو گروه شهید حاج قاسم سلیمانی نیروی دریایی سپاه پس از ۳۹ روز ماموریت با حضور دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان مورد استقبال قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha