۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۰۷
کد خبر: 85482176
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی همدان هشدار زرد صادر کرد

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۰۷
کد خبر: 85482176
هواشناسی همدان هشدار زرد صادر کرد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی همدان از فعالیت یک سامانه بارشی در آسمان استان از صبح سه شنبه در استان خبر داد و گفت: این سامانه احتمال سیلابی شدن و آبگرفتگی معابر و وقوع رعدوبرق در مناطق مختلف استان را به همراه دارد و بدنبال آن هشدار سطح زرد صادر شده است.

محمدحسن باقری شکیب روز یکشنبه با تشریح شرایط جوی استان، به خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان سه روز آینده نیمه ابری تا ابری، همراه رگبار باران، تگرگ، وزش شدید باد موقت، رعد و برق و آبگرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: سرعت وزش باد به طور موقت در ساعات بعداز ظهر افزایش می یابد و در برخی از نقاط احتمال شکسته شدن شاخه و برگ درختان و آسیب به برنرها و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد.

باقری‌شکیب تصریح کرد: رگبار باران بهاری ممکن است موجب آبگرفتگی و سیلابی شدن معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی شود.

وی با اشاره به اینکه عشایر و چوپانان مراقب وقوع صاعقه باشند، بیان کرد: در این مدت مردم استان از اطراق در کنار رودخانه‌ها پرهیز و با توجه به احتمال وقوع رعد و برق کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: برای روز سه‌شنبه فعالیت این سامانه افزایش می‌یابد و به صورت رگبار پراکنده باران خواهد بود.

وی گفت: در این مدت احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و باغی وجود دارد و باغداران از انجام محلول پاشی و سم پاشی دوری کنند.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha