۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85482093
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

دولت سیزدهم با ارائه مشوق‌ها به جوانی جمعیت توجه دارد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم با اختصاص مشوق ها و تسهیلات برای خانواده‌ها به جوانی جمعیت و فرزندآوری توجه ویژه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه به مناسبت هفته ملی جمعیت در دومین همایش شکوه مادری در تالار مرکزی رشت به ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی رئیس جمهور و اجرای آن از سال ۱۴۰۰ اشاره و اظهار کرد: دولت برای اجرای این قانون و حمایت از خانواده برنامه راهبردی دارد و تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ کرده که اختصاص مشوق‌ها و تسهیلات فرزندآوری از جمله برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها در اجرای قانون خانواده و جوانی جمعیت وظایفی بر عهده دارند که باید به تکالیف خود با جدیت عمل کنند اضافه کرد: تسهیلات و مشوق‌های فرزندآوری به درستی برای خانواده‌ها تبیین شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: اختصاص زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، ارائه تسهیلات مربوط به فرزندآوری و اشتغال خانگی از جمله مشوق‌های دولت در موضوع جوانی جمعیت است.

عباسی در ادامه سخنانش اظهار کرد: پیری و تک فرزندی تهدید جمعیت گیلان است که در صورت ادامه این روند در آینده با مشکل نیروی مولد مواجه خواهیم شد؛ از اینرو همه دستگاه‌ها باید در حوزه جوانی جمعیت به وظایف خود عمل کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان به نقش و جایگاه والای زنان در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: بانوان نه تنها در تربیت فرزندان و گرمای کانون خانواده نقش‌آفرین هستند بلکه می‌توانند در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و سیاسی فعال باشند.

وی با بیان اینکه مادربودن و ایفای نقش مادران در خانواده منافاتی با فعالیت‌های اجتماعی آنان ندارد اظهار کرد: نقش بی بدیل زنان و مادران در جامعه بر کسی پوشیده نیست.

ادر این مراسم ۱۲۰ نفر از مادران دارای چهار فرزند به بالا تجلیل شدند.

۲۹ اردیبهشت تا چهار خرداد هفته ملی جمعیت نام گرفته‌است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha