احداث راه آهن سریع السیر تهران- مشهد در دستور کار جدی راه آهن است

تهران- ایرنا- مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: حسب تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری، ساخت  راه آهن سریع السیر تهران- مشهد در دستور کار جدی راه آهن است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، "سید میعاد صالحی" امروز (یکشنبه) در دومین روز یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ریلی در خاتمه نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: راه آهن سریع السیر تهران- مشهد بزرگترین پروژه عمرانی تاریخ کشور است که اعتبار مورد نیاز آن بیش از ۱۰ برابر راه آهن سراسری ۹۰ سال گذشته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این خط نیازمند فناوری بالاست که از لحظه طراحی آغاز می‌شود و با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت سیر خواهد داشت.
صالحی خاطرنشان‌کرد: ساخت این راه آهن تجربه جدیدی برای کشور ما است که مذاکرات جدی برای آن انجام دادیم و اکنون بخشی از طراحی مسیر آن انجام شده است.
وی به قرارداد قدیمی برقی‌سازی خط راه آهن- تهران مشهد با پیمانکار چینی موسوم به CNC اشاره کرد و اظهار داشت: این قرارداد از ۲۰ سال قبل موجود بوده که طرف چینی باید به این منظور ضمانتنامه‌ای صادر می‌کرد که صادر نکرد و به همین دلیل پیشرفت این پروژه صفر درصد است و اکنون در دستور کار راه آهن نیست.
صالحی تاکید کرد: استراتژی برقی سازی با اولویت خطوط باری در دستور کار ما است و اکنون برقی‌سازی راه آهن بافت- بندرعباس به عنوان یکی از مهمترین خطوط باری کشور در دستور کار قرار دارد.
وی بیان داشت: مهم‌ترین بارها در کشور، بارهای معدنی و محصولات کارخانجات معدنی و فولادی است و به همین دلیل پروژه برقی‌سازی را در مسیرهای دارای ظرفیت اشباع که به طور عمده در اختیار بارهای فولادی است انجام می‌دهیم.
به گزارش ایرنا، یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته، از دیروز (شنبه، ۲۹ اردیبهشت) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد که تا یکم خرداد ادامه دارد.
این نمایشگاه با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و پنج شرکت خارجی از کشورهای چین، روسیه، هند و جمهوری آذربایجان و بازدیدکنندگان خارجی از ۱۴ کشور خارجی شامل چین، روسیه، ترکیه، هند، قزاقستان، ازبکستان، ویتنام، پاکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، امارات و عربستان برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha