موفقیت دولت سیزدهم در مهار تورم و رونق تولید در سال ۱۴۰۲

تهران- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه توقع ما از کارآفرینان صرفا کارآفرینی نیست، بلکه تربیت کارآفرین است، گفت: اساس شاخص‌های اقتصادی در سال گذشته علاوه بر مهار تورم، تولید نیز رونق پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سید صولت مرتضوی» امروز (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) در نخستین جلسه «هیات امنای ملی کانون کارآفرینان برتر رسمی» کشور اظهار داشت: یکی از نعمت‌های جمهوری اسلامی ایران این است که کشور را با برنامه پیش می‌برد. صرفنظر از برنامه‌ها و سیاست‌های کلی که ابلاغ می‌شود، برنامه‌های ۵ ساله و برنامه‌های سنواتی وزارتخانه‌ها نیز پیگیری می‌شود و دولتمردان و آحاد مختلف جامعه در این حوزه تلاش وافری به عمل می‌آورند.

رئیس هیات امنای ملی کانون کارآفرینان برتر رسمی گفت: سال گذشته، مهار تورم و رشد تولید با یکدیگر همراه بود. یکی از سوال‌هایی که در ذهن مخاطب ایجاد می‌شد این بود که اگر لازمه مهار تورم، مدیریت و جلوگیری از نقدینگی است، آیا با کاهش نقدینگی می‌شود رونق تولید داشته باشیم یا خیر؟ رهبر معظم انقلاب اسلامی این موضوع را به عنوان یک مساله مطرح و جامعه را به سمت و سویی هدایت کردند تا رشد تولید، اقتصاد و مهار تورم رقم بخورد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس شاخص‌های داخلی اقتصاد، در سال ۱۴۰۲ تورم را کُند و مهار کردیم که در نهایت خروجی آن منجر به کنترل تورم شد از این رو علاوه بر کنترل تورم، تولید نیز رونق پیدا کرد.

مرتضوی تاکید کرد: سال گذشته در بسیاری از شاخص‌ها رشد بسیار جدی داشتیم به گونه ای که رشد اقتصادی وارد کانال ۸ درصد شد. این رشد بستر ثبات اقتصادی را در کشور ما فراهم کرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی برای امسال دیدگاه کارشناسی خود را در حوزه مدیریت کلان کشور در شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» خلاصه کردند.

وی بیان کرد: امسال سال جهش تولید است که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند دایر مدار این جهش باید مشارکت مردمی باشد. همچنین باید اساس اقتصاد اسلامی، مشروعیت بخشی به اقتصاد خصوصی با رعایت الزامات است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: از منظر رهبران دینی و از حیث احکام الهی کار برای کسب روزی حلال برای اداره خانواده، جهاد در راه خداوند است. زمانی که کارکردن این‌قدر ارزش دارد، پس کارآفرین دارای جایگاه والاتری است. 

مرتضوی تاکید کرد: مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم تاکید کردند از این رو  باید کار را به اهل آن سپرد که این اهلیت این کار با مردم هستند. هر کجا مردم وارد شدند کار را به موفقیت تمام کردند. تکلیف ما به عنوان مدیران جمهوری اسلامی و شما به عنوان کارآفرینان کشور، ایجاد فضا برای مشارکت مردم در تولید است.

وی گفت: توقع ما از کارآفرینان صرفاً کارآفرینی نیست؛ بلکه تربیت کارآفرین است. هنر جامعه کارآفرینی این است که بگوید یک نفر را آموزش داده و خودش اکنون کارآفرین شده است. اکنون نزدیک به ۹۰ همت منابع داریم که صرفاً تسهیلات بانکی نیست، پس از لحاظ تسهیلات، مشکلی وجود ندارد.

در پایان این نشست، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حضور کارآفرینان ملی از سایت جشنواره کارآفرین برتر رونمایی کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha