۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85482022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسیاری از ابعاد شخصیتی سردار زاهدی پس از شهادت او، برای خانواده‌اش محرز شد

  اصفهان-ایرنا - برادر سردار شهید محمدرضا زاهدی گفت: بسیاری از ابعاد شخصیتی این سردار شهید پس از شهادت و از زبان همکاران و همرزمان او برای خانواده‌اش محرز شد.

اکبر زاهدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ما از بسیاری از خصوصیات اخلاقی برادرمان مطلع نبودیم و پس از شهادتش متوجه بسیاری از صفات ایشان شدیم زیرا وی بدلیل موقعیت شغلی خاص خود، کمتر در جمع‌های خانوادگی حاضر می‌شد.

وی اظهار کرد: این سردار شهید، همیشه ۲۰ درصد از حقوق خود را برای رفع مشکلات ایتام، فقرا و نیازمندان کنار می‌گذاشت و به خانواده‌اش هم توصیه می‌کرد که به ایتام کمک کنند.

ادامه داد: سردار شهید محمّدرضا زاهدی، فرد بسیار دلیر و شجاعی بود و از هیچکس جز خدا واهمه‌ نداشت و در عین حال همیشه هم مظلوم و سر به زیر بود.

اکبر زاهدی تصریح کرد: از خصوصیات بارز اخلاقی او این بود که اصلاً اهل غیبت و ریا نبود و در عین حال احترام به مقام و موقعیت افراد مافوقش، تبعیت و حرف‌ شنویی بسیاری از مقام معظم رهبری داشت.

زاهدی افزود: ایشان دائم‌الذکر بود و در عین حال بین اعضای خانواده و افراد غریبه فرقی نمی‌گذاشت و اهل پارتی‌بازی و استفاده از رانت، موقعیت و جایگاه خود برای دوستان و اهل خانواده‌اش نبود.

برادر سردار شهید زاهدی گفت: این شهید والامقام به وعده‌های خود نیز بسیار مقید و وفادار بود و علاقه‌ای هم به قرار گرفتن مقابل دوربین و مصاحبه‌کردن نداشت.

وی اضافه کرد: او در آخرین دورهمی خانوادگی، روحیه دیگری داشت و اجازه داد از او فیلم گرفته شود و در آن جمع گفت«از دیگران بگذرید تا خدا هم از شما بگذرد».

وی تصریح کرد: سردار زاهدای اهل تفرقه نبود و دوست داشت همه افراد با هم در صلح و صفا باشند.

به گزارش ایرنا، سردار محمّدرضا زاهدی متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

او از فرماندهان سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی به‌شمار می‌رفت و فرماندهی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم را از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ برعهده داشت و پس از آن تا سال ۱۳۷۰ فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) بود.

سردار زاهدی در ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در جریان حملهٔ تروریستی هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق سوریه به شهادت رسید.

چهلمین روز شهادت سردار شهید محمّدرضا زاهدی، پنجشنبه هفته گذشته در گلستان شهدای اصفهان با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha