۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85481998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید نخست‌وزیر مالزی برای مشارکت راهبردی با ازبکستان در امور مسلمانان

تهران- ایرنا- انور ابراهیم نخست وزیر مالزی در جریان سفر به ازبکستان تاکید کرد که کوالالامپور و تاشکند می‌توانند در زمینه‌هایی از جمله حوزه‌های مورد علاقه مسلمانان مشارکت راهبردی ویژه داشته باشند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه استار مالزی، ابراهیم در اینباره گفت که دو کشور با اکثریت مسلمان می‌توانند به عنوان یک تیم قوی در بسیاری حوزه‌ها که مخصوصا مورد علاقه مسلمانان است، همکاری داشته باشند.

وی در جریان اظهارات خود در مجمع اقتصادی سطح بالای مالزی- ازبکستان تاکید کرد: نه تنها در همکاری و مهمان نوازی در توسعه صنعت حلال، بلکه می‌توانیم در زمینه فرهنگ و هنر نیز در سطحی با هماهنگی وزرای ارشد همکاری کنیم.

نخست وزیر مالزی در این نشست اقتصادی که با حضور حدود ۲۰۰ شرکت برگزار شد، بیان کرد که دو کشور همچنین می‌توانند بر روی آموزش و زمینه جدید فناوری دیجیتال به ویژه هوش مصنوعی تمرکز کنند.

درحالیکه جمشید خوجائف معاون نخست وزیر ازبکستان نیز در این نشست مشارکت داشت، انور ابراهیم تصریح کرد: قابلیت‌های آینده ما به اینکه چطور قدرت خود را می‌سازیم، بستگی دارد. ما باید همیشه فکر کنیم که می‌توانیم همدیگر را تکمیل کنیم.

گزارش برناما (خبرگزاری رسمی مالزی) از تبادل تجاری اندک بین دو کشور خبر می‌دهد. بر اساس این گزارش، در مجموع حجم روابط در سال ۲۰۲۳ ۹۴.۰۳ میلیون دلار آمریکا بوده و کوالالامپور سهم عمده‌ای در این تبادل با ۹۳.۶ میلیون دلار آمریکا به ازبکستان ایفا کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha