۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸
کد خبر: 85481993
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) امشب در قشم برگزار می شود

قشم - ایرنا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم گفت: آیین معنوی و پر فیض قرائت صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و زیارت امین الله امشب در سطح این شهرستان مرزی برگزار می شود.

حجت الاسلام روح الله صفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: صلوات خاصه امام رضا(ع) یکی از زیباترین و شور انگیزترین ذکرهای مستحب است که می توان آن را از راه دور یا نزدیک نثار روح مطهر امام هشتم کرد.

وی ادامه داد: صلوات خاصه امام رضا (ع) و زیارت امین الله امشب راس ساعت ۲۰:۰۰ به نیت شفای مریضان و فرج امام زمان(عج) به طور همزمان با حرم مطهر رضوی و دیگر اماکن مقدس در رسانه ملی و همچنین از طریق مناره و ماذنه مساجد و آستان مقدس امامزاده سید مظفر(ع) قشم نیز پخش خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم توضیح داد: راه اندازی کاروان شادی و برپایی ایستگاه های صلواتی از دیگر برنامه های اداره اوقاف این شهرستان مرزی در شب میلاد شمس الشموس، علی بن موسی الرضا علیه السلام در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس است.

به گزارش ایرنا، امام‌رضا(ع) هشتمین امام‌شیعیان از سلاله پاک‌ رسول خدا(ص) است، بنابر نظر مشهور مورخان وی در یازدهم ذی قعده سال ۱۴۸ هجری قمری در مدینه منوره متولد شد نام مبارکش علی، کنیه آن حضرت ابوالحسن و ‌دارای القاب متعددی چون رضا، صادق، صابر، فاضل، قره عین امیرالمومنین والقاب دیگر می باشند اما مشهورترین لقب ایشان «رضا» به معنای خشنودی است.

پدر بزرگوار امام رضا(ع) امام موسی کاظم(ع) پیشوای هفتم‌ شیعیان بودند که در سال ۱۸۳ هجری قمری به دست هارون عباسی به شهادت رسیدند و مادر گرامی‌شان نجمه (تکتم) نام داشت، مدت امامت امام رضا (ع) حدود ۲۰ سال طول کشید که ۱۷ سال آن در مدینه و ‌سه سال آخر در خراسان بود.

حدفاصل سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) (اول تا ۱۱ ذیقعده) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

دهه کرامت ۱۴۰۳ از روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف با یک ذی القعده ۱۴۴۵ و دهم می ۲۰۲۴ شروع می شود و تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱ ذی القعده ۱۴۴۵ و ۲۰ می ۲۰۲۴ ادامه دارد.

در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روزهای یکم ذی‌القعده به عنوان روز دختر، پنجم ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha