۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85481990
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

کمک ۱۴ میلیارد ریالی نیکوکاران گنبدی به خانواده زندانیان

گنبدکاووس- ایرنا- جمعی از نیکوکاران، کسبه و بازاریان و کشاورزان گنبدکاووس در آستانه ولادت امام رضا (ع) در اقدامی خداپسندانه ۱۴ میلیارد ریال به خانواده‌های مددجویان اداره زندان این شهرستان کمک کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین مراسم که روز یکشنبه در فرمانداری گنبدکاووس برگزار شد، امام جمعه این شهرستان کمک و دستگیری از نیازمندان را جزو آموزه‌های مهم دینی دانست و بیان کرد: نیکوکاران با کمک‌های نقدی و کالایی خود از مشکلات خانواده‌های نیازمند جامعه گره‌گشایی می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با قدردانی از نیکوکاران گنبدکاووس، افزود: یکی از نمادهای این شهرستان در کنار آثار و ابنیه‌های تاریخی آن، خیرین هستند که همواره از آنها در گلستان و کشور به نیکی یاد می‌شود.

فرماندار گنبدکاووس هم در این نشست بامهم دانستن مقوله امنیت و مشارکت همگانی در تامین آن، گفت: امروز آسیب‌های اجتماعی که در جامعه زیاد شده است می‌تواند به امنیت پایدار کشور خدشه وارد می‌کند.

مهدی دهرویه باتاکید برضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و نیز گنبدکاووس، افزود: مرکز ترک اعتیاد موسوم به ماده ۱۶ ویژه معتادان متجاهر (مرد) این شهرستان مراحل نهایی راه‌اندازی را طی می‌کند.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی این مرکز، علاوه بر ترک اعتیاد، مباحث توانمندسازی بهبود یافتگان با مهارت فنی و حرفه‌ای آموزی به آنها برای کسب درآمد برای خود و خانواده‌شان نیز همزمان پیگیری و انجام می‌شود.

کمک ۱۴ میلیارد ریالی نیکوکاران گنبدی به خانواده زندانیان

دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس هم در این نشست با قدردانی از کمک‌های نیکوکاران به انجمن حمایت از خانواده زندانیان این شهرستان، گفت: تمام کمک های نقدی و کالایی خیران بدون هیچ دخل و تصرفی در اختیار خانواده مددجویان قرار می‌گیرد.

حسینعلی ایزد افزود: برخی خانواده‌های مددجویان اداره زندان به سبب نداشتن سرپرست و درآمد، زندگی سختی را می‌گذارند و دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان گنبدکاووس هم در این مراسم، نیکوکاران را سرمایه‌های معنوی این انجمن دانست و گفت: سال قبل نیکوکاران در مجموع ۱۱ میلیارد ریال به این نهاد مردمی کمک کردند.

حسین رضایی افزود: علاوه بر کمک‌های نیکوکاران، انجمن حمایت از زندانیان گنبدکاووس هم از محل برای فعالیت‌های اقتصادی و کمک‌های موردی سازمان زندان‌ها، ۱۵ میلیارد ریال درآمد داشته است.

وی اضافه کرد: تمامی کمک‌های خیرین و درآمدهای انجمن درسال قبل و بین خانواده مددجویان که از پنج شهرستان (گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه) هستند و در بخش‌های مختلف (سبد کالا، اهدای کارت هدیه، لوازم خانگی، اهدای جهیزیه، بهداشت و درمان و فعالیت‌های فرهنگی و مهارت آموزی) هزینه شد ضمن اینکه ۴۷ مددجو هم با پرداخت سه میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال از زندان آزاد شدند.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha