فرماندار مراغه: مسئولان در برابر مردم پاسخگو باشند

مراغه- ایرنا- معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان در برابر مردم و رسانه‌ها پاسخگو باشند و مسئولیت کارهایشان را با شفافیت بر عهده بگیرند.

به گزارش ایرنا «مرتضی مینویی» در دومین جلسه شورای اداریِ سالِ جاریِ این شهرستان افزود: متاسفانه گاهی برخی از سوال‌های بی‌پاسخ در افکار عمومی مطرح می‌شود و مسئولان هیچ واکنشی نسبت به آن نشان نمی‌دهند.

فرماندار مراغه: مسئولان در برابر مردم پاسخگو باشند
فرماندار دولت مردمی: مسئولان با مردم شفاف باشند

وی پاسخگو بودن در برابر رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان را هم مورد تاکید قرار داد و افزود: متاسفانه برخی از مسئولان از حضور در رادیوشهر مراغه و پاسخگویی به مخاطبان این رسانه هم سر باز می‌زنند.

«مینویی» به طرح سرمایه‌گذاری ابتدای بلوار طبیعت هم اشاره، و بیان کرد: شورای اسلامی شهر، شهرداری و معاونت عمرانی فرمانداری که در گذشته مجوزهای لازم را برای این طرح صادر کرده‌اند، در این زمینه شفاف‌سازی کنند و عواقب اجرای طرح از جمله ترافیک و حذف چشم‌انداز طبیعی بلوار را بر عهده بگیرند.

وی از حضور کمرنگ برخی مسئولان در برنامه‌های ملی و مذهبی هم انتقاد کرد و افزود: مسئولان در این آیین‌ها باید حضور پررنگ داشته باشند و به چند دقیقه حضور بسنده نکنند.

ابراز امیدواری فرماندار مراغه برای پیوستن این شهرستان به شبکه شهرهای سالم و ایمن

وی همچنین از افرادی که در برنامه شهر سالم مراغه زحمت کشیده‌اند، قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این شهرستان گواهینامه شهر سالم را در اسرع وقت اخذ کند.

فرماندار مراغه به راکد ماندن برخی از طرح‌ها در شهرک صنعتی هم اشاره کرد و گفت: برای این طرح‌ها در گذشته آب اختصاص داده شده و اکنون برای سرمایه‌گذاری‌های جدید آب مورد نیاز قابل تامین نیست؛ بر همین اساس طرح‌های راکد باید شناسایی و خلع ید شود.

شهردار مراغه نیز در این جلسه بیان کرد: ملک ابتدای بلوار طبیعت با پلاک ۱۲۴۶ اصلی دارای ۲۶ هزار و ۴۸۰ مترمربع مساحت است و طی سال ۱۳۸۷ و در جلسه‌ای با حضور فرماندار، شهردار و مدیرکل اوقاف و امور خیریه وقت آذربایجان‌شرقی، با تغییر کاربری ۱۰ درصد آن به شرط مسیرگشایی توافق شد.

«شهرام مروتی» با اشاره به اینکه مسیرگشایی پس از این توافق انجام شد، افزود: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در سال ۱۳۸۹ تغییر کاربری ۳۰ درصدی را خواستار شد و مسئولان در کمیسیون ماده پنج با تغییر کاربری ۲۰ درصدی آن موافقت کردند.

وی ادامه داد: پس از طی مراحل قانونی و با موافقت کمیسیون ماده هفت در سال گذشته نیز ۲۰ درخت دارای کرم «خراط» قطع، و مجوز لازم برای جابجایی ۵۵ اصله نهال و درخت جوان صار شد.

به گفته شهردار مراغه شرکت سرمایه‌گذار و اداره اوقاف و امور خیریه اکنون برای ۱۴ هزار مترمربع زیربنا، پروانه درخواست کرده‌اند و صدور پروانه برای این طرح منع قانونی ندارد.

«مروتی» این را هم بیان کرد که صدور پروانه ساخت برای زمین دارای مجوز تغییر کاربری منعی ندارد و شهرداری موظف است طبق قانون عمل کند.

به گزارش ایرنا در این جلسه مصوبه‌های جلسه قبلی در زمینه‌های «ضرب‌الاجل ارسال برنامه‌ها برای تدوین سند چشم‌انداز توسعه»، «سناریو مقابله با تنش آبی بدون در نظر گرفتن ظرفیت سد علویان» و «ساماندهی منطقه گردشگری در عملدار» مورد بررسی قرار گرفت و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش نیز گزارشی از روند فعالیت‌ها بیان کردند.

فرماندار مراغه: مسئولان در برابر مردم پاسخگو باشند
استقبال از پرچم حرم امام رضا (ع) در شورای اداری مراغه

خادمان حرم امام رضا (ع) نیز در میانه شورای اداری شهرستان در سالن اجتماعات حضور یافتند و مدیران شهرستان بار دیگر عشق و ارادت خودشان به اهل بیت(ع) و به ویژه امام رضا (ع) را به ظهور رساندند.

فرماندار مراغه پس از این حضور پربرکت با بیان اینکه مراغه شهر حسینی است، از خادمان ثامن‌الحجج(ع) درخواست کرد تا ریاست جلسه شورای اداری شهرستان را در دست بگیرند.

فرماندار مراغه: مسئولان در برابر مردم پاسخگو باشند
نماینده عالی دولت در مراغه از خادمان حرم امام رضا (ع) خواست تا ریاست شورای اداری شهرستان را بر عهده بگیرند

یکی از خادمان امام رضا (ع) نیز با بیان اینکه امام رضا (ع) میزبان همه ملت ایران است، پرچم امام رضا(ع) را به پیراهن یوسف تشبیه کرد و گفت: این پرچم اثر شفای همان پیراهن را به خاطر اتصال به ثامن‌الحجج(ع) دارد؛ وی در ادامه برخی از برکات طرح زیر سایه خورشید را هم توصیف کرد.

همچنین در این جلسه «علی اسکندری» به عنوان سرپرست معاونت جدید سیاسی و اجتماعی فرماندار و «ناصر علینژاد» به عنوان مدیر جدید پست بانک مراغه به حاضران معرفی شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha