۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85481977
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل ارشاد قزوین: وظیفه رسانه‌ها صداقت و روشنایی بخشی است

قزوین - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: مهم ترین رسالت و وظایفه اهالی رسانه آن است که در جامعه به دنبال تحقق صداقت و روشنایی بخشی باشند.

به گزارش ایرنا، حسین براتی روز یکشنبه در نشستی که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران درگذشته استان قزوین در سالن اجتماعات مولانا، مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قزوین برگزار شده بود، اظهار کرد: مهم‌ترین ماموریت حوزه رسانه آن است که در ابعاد مختلف اجتماعی مردم را از تاریکی خارج و به سمت نور، درستی و روشنایی هدایت کند.

وی اضافه کرد: اگر با گفتار خوب، نقد منصفانه، روشنایی بخشی و امید بخشی در جامعه گام برداریم، حال مردم نیز بهتر خواهد شد و این میسر نمی‌شود، مگر به به واسطه ابزار رسانه که در اختیار صاحبان قلم، اهالی فرهنگ و هنر قرار دارد.

براتی تصریح کرد: هرکس در حوزه رسانه خدمت می کند، در سه مقام صداقت، علم آموزی، روشنایی افروزی و امانت داری فعال است و این سه حوزه اجتناب ناپذیر خواهند بود، با این نکته که رسانه واسطه بین مردم و حاکمیت است.

براتی اضافه کرد: در دنیای گسترده امروز حوزه فرهنگ، هنر و رسانه مخاطب ساحت انسان است، یعنی ما با این نگاه در این حوزه قدم برمی داریم که در نهایت انسان است که باید به رشد و بالندگی برسد.

براتی با بیان اینکه هرکدام از ما یک ماموریت قدسی در حوزه رسانه داریم، ادامه داد: هر کدام از ما یک موقعیت اداری و اجتماعی داریم که از آن موقعیت ارتزاق می کنیم، اما ماموریت اصلی ما در حوزه رسانه از تمامی کارهای و ماموریت‌ها بلند مرتبه تر است.

وی خاطرنشان کرد: به ماموریت رسانه نمی‌توان با نگاه اقتصادی نگاه کرد، بلکه با رویکرد تربیتی و معنوی باید هدف اصلی را که همان رشد و تعالی انسان است را دنبال کنیم.

مدرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین یادآور شد: بالاتر از نگاه مادی به ماموریت رسانه، برای خود فرد و هم برای اجتماع برکت می‌آفریند.

گفتنی است این مراسم به همت خانه مطبوعات استان قزوین برای گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران آسمانی زنده یاد علی رضایی پور، مرتضی حداد، لیلا امیری و سید مرتضی نصری برگزار شد و اهالی رسانه به بیان خاطراتی در مورد آنان پرداختند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha