آغاز مرمت ایل‌راه‌های خسارت‌دیده عشایر مازندران براثر سیل

ساری- ایرنا- رئیس اداره امور عشایر مازندران گفت: مرمت ایل‌راه‌های خسارت‌دیده ناشی از سیل عشایر مازندران که براثر سیل خسارت دیدند، آغاز شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره امور عشایر مازندران، حجت‌الله شعبانی روز یکشنبه با بیان این که، بارش‌های سیلابی موجب خسارت به ایل‌راه‌های عشایری شد، افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای بهبود وضعیت عشایر به‌ویژه در زمان کوچ ترمیم ایل‌راه‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره امور عشایر مازندران اضافه کرد: ساماندهی ایل‌راه‌ها در کمک به عشایر برای تسهیل در کوچ به ییلاق و قشلاق و رفع محرومیت‌زدایی این قشر بسیار مهم و مؤثر است.

شعبانی گفت: جهت ترمیم راه‌های عشایری پیمانکاران انتخاب شدند تا نسبت به مرمت مسیرهای عشایری اقدام کنند و تردد در ایل‌راه‌ها برقرار شود.

رئیس اداره امور عشایر مازندران اضافه کرد: جامعه عشایری مازندران متشکل از چهارهزار و ۶۸۷ خانوار عشایری ثبت شده در سامانه مدیریت آمار سازمان امور عشایر ایران است که از این میان تعداد ۹۹۷ خانوار در قشلاق و یک‌هزار و ۴۷۰ ییلاقی برون کوچ شهرستانی و استانی در آمار ثبتی مبنائی به تأیید مرکز آمار ایران قرار گرفته است.

آغاز مرمت ایل‌راه‌های خسارت‌دیده عشایر مازندران براثر سیل

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha