۴۰۰ میلیارد ریال برای رفع تنش آبی گچساران هزینه شد

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۴
کد خبر: 85481949
۴۰۰ میلیارد ریال برای رفع تنش آبی گچساران هزینه شد

گچساران ایرنا- رئیس امور آب و فاضلاب گچساران گفت: برای رفع تنش آبی گچساران بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال در قالب اجرای عملیات ارتقاء ایستگاه پمپاژ خیرآباد و افزایش ظرفیت آبرسانی به این شهرستان از نیمه دوم سال گذشته هزینه شد.

خسرو افشین پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان گچساران یکی از مناطق مهم استان کهگیلویه و بویراحمد است هم که همه ساله در فصل تابستان با مشکلات کم آبی مواجه بود.

وی اظهار کرد: برای رفع تنش آبی و پایداری آب گچساران به ویژه در فصول گرم سال، ارتقاء ایستگاه پمپاژ خیرآباد با نصب ۲ دستگاه پمپ شناور ۳۵۰ و خرید ترانس ۲ هزارو ۵۰۰ کیلووات عملیاتی شد.

افشین پور ابراز کرد: با ارتقاء ایستگاه پمپاژ خیرآباد تولید و انتقال آب از ۲۷۰ لیتر بر ثانیه به ۵۵۰ لیتر بر ثانیه رسید.

وی بیان کرد: بیش از۵۰ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی گچساران در حال حاضر زیر پوشش ایستگاه خیرآباد است و ایستگاه خیرآباد مشکلاتی در سال های گذشته برای

شهروندان گچسارانی ایجاد کرد و به همین دلیل رفع تنش آبی این شهرستان در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت.

افشین پور ادامه داد: در ایستگاه خیرآباد هم اکنون ۲ الکترو پمپ ۴۰۰ کیلو وات در مدار تولید است و با تعمیر پمپ های قدیمی این شرکت سعی دارد چند الکترو پمپ دیگر را برای زمان بحران ذخیره داشته باشد.

وی ابراز کرد: اصلاح و توسعه آب شهر دوگنبدان در قالب ۲ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۹۰ میلیارد ریال با اجرای ۴.۵ کیلومتر شبکه انجام گرفت که با این اقدام لوله های کارکنان جنوبی و فلزی فرسوده سه راهی از مدار خارج گردید.

افشین پور تصریح کرد: اصلاح و توسعه شبکه آب بخشی از روستاهای دیل، آبریگون ،سربیشه و انجیر سیاه امسال با اعتباری بیش از ۴۰ میلیارد ریال انجام شد که در این

روستاها چهار کیلومتر شبکه گذاری انجام شد.

وی گفت: هم اکنون طرح مخزن و اتاق کلرزنی و تابلو برق میر عزیز و اسلام آباد لیشتر با اعتباری بیش از۴۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

رئیس امور آب و فاضلاب گچساران بیان کرد: پروژه مخزن و اتاق کلرزنی و تابلو برق میر عزیز و اسلام آباد لیشتر با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

وی افزود: ماهانه حدود ۱۵۰ مورد شکستگی در شهرستان با هزینه ای بیش از ۱۵ میلیارد ریال اصلاح می شود.

در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲ هزارو ۳۴۰ متر شبکه فاضلاب در سایزهای ۲۰۰، ۳۱۵و ۴۰۰ میلی متر با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال نیز جمع آوری گردید.

اجرای خط انتقال در روستاهای این شهرستان بطول چهار هزارو ۹۰۰ متر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال انجام شد که از این میزان عملیات ۷۰۰ متر مربوط به خط انتقال روستای مکینه آباد و بی بی جان آباد است.

اکثر شبکه آبرسانی در شهر دوگنبدان بالای ۴۰ سال سابقه دارد که همین امر موجب فرسودگی، شکستی لوله‌ها و هدررفت آب است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha