۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۴
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85481886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سطح شهر ایلام با کاشت گلهای فصلی بهاری می ماند

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۴
کد خبر: 85481886
سطح شهر ایلام با کاشت گلهای فصلی بهاری می ماند

ایلام - ایرنا - مدیرعامل سیما، منظره و فضای سبز شهری شهرداری ایلام از کاشت گل های فصلی بهاری در سطح معابر، میادین و بلوارهای این شهر در راستای ایجاد فضای مناسب برای شهروندان خبر داد.

"حسین ارجمندی" روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات انجام شده توسط واحد فضای سبز شهرداری ایلام، اظهار کرد: ارتباط با طبیعت و لذت بردن از مناظر زیبای آن راهی ساده اما مهم برای کسب آرامش روح و روان آدمی است که در این بین کاشتن گل و گیاه می تواند بیشتر از هر عاملی، شادی و طراوت را به انسان هدیه دهد.

وی در ادامه با اشاره به عملیات کاشت گل های فصلی بهاره و تابستانی در سطح شهر ایلام، گفت: این واحد در راستای بهبود منظر و محیط شهری مناسب و زیبا و همچنین ایجاد نشاط و سرزندگی در بین شهروندان، اقدام به کاشت انواع گل های بهاره در بلوارها و میادین شهر ایلام خواهد کرد.

مدیرعامل سیما، منظره و فضای سبز شهری شهرداری ایلام با بیان اینکه ایجاد، توسعه و گسترش بوستان ها و فضای سبز شهری، علاوه بر کارکردهای زیباشناختی، روان شناختی، اکولوژیکی، در تأمین رفاه و آسایش شهروندان نیز اثرگذار است، یادآور شد: با تاکیدات شهردار ایلام به منظور توسعه فضای زیبای شهری، تولید گل های باکیفیت فصلی را در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه، امسال برای اولین بار، ۲۲ شاسی(۱۰۰هزار گل تابستانی فصلی) در هفت نوع مختلف آماده کشت در سطح میادین و بلوارهای ایلام است.

ارجمندی بیان کرد: در همین راستا با هدف اثرات زیست محیطی و روانشناختی و ارتقاء کیفیت منظر شهری، شهرداری ایلام با رسیدگی به فضای سبز سطح میادین و بلوارها اقدام به تعویض گل های زمستانی و متناسب با فصل تابستان در ایلام کرده است.

وی افزود: افزایش کیفیت تولید گیاهان فصلی و ایجاد بستر تغذیه‌ای خوب برای گل‌ها توسط کارشناسان شهرداری ایلام انجام شده است.

مدیرعامل سیما، منظره و فضای سبز شهری شهرداری ایلام خاطرنشان کرد: برنامه‌های مدون و گسترده‌ای برای تولید گل و نهال در این سازمان در نظر گرفته‌شده که می‌تواند گام بلند شهرداری جهت خودکفایی و بی‌نیازی از خرید گل و نهال باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha