۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85481848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو همزمان با سفر «سالیوان»

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۱
کد خبر: 85481848
تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو همزمان با سفر «سالیوان»

تهران - ایرنا - همزمان با سفر «جیک سالیوان» مشاور امنیتی کاخ سفید به سرزمین های اشغالی فلسطین، شهرک نشینان معترض بار دیگر علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم و کابینه او دست به تظاهرات زدند و خواهان بسته شدن قرارداد مبادله اسیران با مقاومت فلسطین شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری «تایمز» رژیم صهیونیستی، تظاهرات کنندگان خشمگین خواهان افزایش تلاش کابینه رژیم اسرائیل برای بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه و برگزاری انتخابات زودهنگام کنست (پارلمان) این رژیم شدند.

برپایه این گزارش، شرکت کنندگان نتانیاهو را مسئول سرنوشت اسیران صهیونیست در نوار غزه دانستند که در پی عملیات طوفان الاقصی در اکتبر سال ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به اسارت این جنبش درآمدند.

شماری از تظاهرات کنندگان همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها جملات «جنگ را پایان دهید» نوشته شده بود.

رسانه های دیگر رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که پلیس این رژیم تعدادی از تظاهرکنندگان را که ورودی اصلی شهر قدس را بسته بودند و خواستار برکناری نتانیاهو و انجام مبادله اسیران شده بودند، بازداشت کرد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید پس از دیدار روز گذشته خود با «محمد بن سلمان» ‌ ولیعهد عربستان سعودی قرار است امروز یکشنبه با «نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل و دیگر مقامات این رژیم دیدار و گفت‌وگو کند.

تل‌آویو شنبه شب نیز صحنه تظاهرات علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود.

تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی علیه کابینه نتانیاهو، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و انجام تبادل اسرا برای آزادی اسرای صهیونیست در نزد مقاومت فلسطین شدند.

از سوی دیگر، خانواده های اسرای صهیونیست تأکید کردند که گسترش دامنه جنگ زمینی در شهر رفح در جنوب نوار غزه به منزله دست برداشتن از تلاش برای آزادی اسرای صهیونیست زنده ای است که کابینه نتانیاهو، آنها را به حال خود رها کرده است.

این خانواده ها اعلام کردند: مانع برگزاری جلسات کابینه خواهیم شد و از روز دوشنبه، فعالیت اعتراضی خود را آغاز خواهیم کرد.

در همین رابطه، «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های القسام دیروز (شنبه) گفت که نتانیاهو ترجیح می‌دهد به جای تبادل اسرا، نظامیان را در جستجوی اسرا به کوچه‌های غزه بفرستد که آن‌ها نیز کشته شده و با تابوت برمی‌گردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha