۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85481806
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خط شکنی شاه کلید حل مشکلات کشور است

اصفهان- ایرنا- مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: خط شکنی اسم رمز نجات از همه بحران‌ها و شاه کلید حل مشکلات کشور است.

به گزارش ایرنا، محمد یاسر طیب نیا، روز یکشنبه در دومین روز مراسم اختتامیه جشنواره جام رسانه ای امید افزود: عده ای در شرایطی که همه راه‌ها بسته است، با خط شکنی، راه امیدی برای عبور از بحران‌ها باز می کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های خط شکنی، ادامه داد: در صورت اجرای مدل مدیریت کشور به شیوه خط شکنان، بسیاری از مسائل و مشکلات کشور حل خواهد شد.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان اظهار داشت: ایران اسلامی از گنجینه عظیمی از مصادیق خط شکنی برخوردار است و نباید در این شرایط چشم به راه دیگران باشیم.

وی اضافه کرد: نخستین شاخصه و ویژگی برای خط شکنی، داشتن تعهد به حقیقت و آبروی کشور است.

طیب نیا خاطرنشان کرد: تعهد و حرکت در خط شکن بودن، شرط اول موفقیت است.

وی با اشاره به اینکه بومی سازی تجهیزات و قطعات در فولاد مبارکه یک نهضت است، بیان کرد: ده‌ها هزار قطعه و تجهیز در سال‌های اخیر با تلاش و همت جهادگونه نیروهای این شرکت بومی سازی شده است.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: درگذشته پیچ و مهره این صنعت هم وارداتی بود، اما امروز بیش از ۹۰ درصد قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه بومی سازی شده است.

وی افزود: بسیاری از بدخواهان تلاش کردند تا پرچم تولید در این کشور و فولاد مبارکه پایین بیاید اما با وجود تمام محدودیت ها و تحریم ها با مدیریت صحیح و اصولی، فولاد مبارکه با صد درصد توان به تولید خود ادامه داد.

طیب نیا ادامه داد: امروز ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در تولید فولاد محسوب می‌شود و حتی کشورهای صاحب ادعا در تکنولوژی فولاد از جمله ایتالیا، فرانسه، استرالیا و دانمارک پایین تر از ایران قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: دستیابی به رکوردهای بیشتر در زمینه تولید فولاد، در صورتیکه قوانین دست و پاگیر و محدودیت‌های تولید برداشته شود، دور از دسترس نیست.

طیب نیا با بیان اینکه رسالت ما در فولاد مبارکه تنها تولید فولاد نیست خاطرنشان کرد: رسالت ما در این مجموعه خیلی بالاتر از این است و خلق آینده ای بهتر برای ایران و ایرانی است.

وی اضافه کرد: امروز فولاد مبارکه از ده‌ها شرکت نوپا و جوان در حوزه دانش بنیان حمایت کرده و با اعتماد به مجموعه های داخلی، نیروگاه و لوکوموتیو تولید داخلی را در کمتر از ۲ سال ساخته است.

طیب نیا گفت: امروز هم در صنعت کشور خط شکنی وجود دارد و شهید تهرانی مقدم الگوی خط شکنی ما در صنعت فولاد محسوب می‌شود.

وی افزود: فولاد مبارکه پس از تامین نیاز داخل، بعنوان نخستین صادرکننده غیر نفتی کشور شناخته شده و جایگزینی اقتصاد فولادی به جای اقتصاد نفتی دیگر یک رویا نیست و هر چند در میانه راهیم اما برای رسیدن به قله در تلاشیم.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان اظهار داشت: راهکارهای بسیاری برای حل مسائل کشور وجود دارد و نیازمند مدیران خط شکن هستیم اما شاخصه و ویژگی همه مدیران باید همانند شهدای خط شکن باشد، یعنی قبل از عبور از سیم خاردارها باید از سیم خاردارهای نفس خود گذشته باشند.

به گزارش ایرنا ، آئین اختتامیه جام رسانه امید با حضور ۶۰۰ خبرنگار، عکاس و اینفوگراف از ۳۲ استان با هدف انعکاس موفقیت‌های کشور و روایت‌گری درست از پیشرفت برگزار شد که از استان اصفهان ۲۰ خبرنگار در قالب چهار گروه شرکت کردند.

فولاد مبارکه اصفهان اکنون مواد اولیه بیش از سه هزار کارخانه و کارگاه تولیدی کشور در صنایع لوله و پروفیل، نفت، گاز و پتروشیمی، خودرو، موتورهای الکتریکی، لوازم خانگی، فلزی سبک و سنگین، ساختمانی، غذایی، کشتی‌سازی و سازه‌های دریایی و … را تامین می کند.

این شرکت هر سال بخشی از محصولات خود را در راستای ارتقای کیفیت، برآورده کردن نیاز ارزی و حضور در بازارهای جهانی آن صادر می‌کند و با توجه به اعتبار کسب شده در بازار جهانی، اکنون پتانسیل و اعتبار لازم جهت صادرات به بیش از ۳۸ کشور جهان را دارد.

این مجتمع که در ۷۵ کیلومتری جنوب‌ غربی شهر اصفهان، در زمینی به وسعت ۳۵ کیلومترمربع (۱۷ کیلومتر مربع سالن تولید) استقرار یافته‌، دارای ظرفیت تولید سالانهٔ ۱۰٫۳ میلیون تُن انواع محصولات فولادی تخت، گرم و سرد نوردیده، قلع‌اندود، گالوانیزه و رنگی از ضخامت ۰٫۱۸ تا ۱۶ میلی‌متر است.

فولاد مبارکه یکی از معدود شرکت‌های فولادسازی ایران است که توانسته است مالک زنجیره کاملی در تولید فولاد از معدنکاری سنگ‌آهن تا نورد فولاد باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha