بیش از ۴۰ هزار نفر در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه شدند

یاسوج- ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۴۰ هزار و ۶۳۴ نفر در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بیمه شده اند که ۱۵ هزار نفر از آن ها در ۲ سال اخیر در دولت سیزدهم عضو شده اند.

به گزارش ایرنا، سعید کرمی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: هدف اول ایجاد این صندوق عدالت اجتماعی است، از سال ۸۶ تا ۱۴۰۰ تنها حدود ۲۳ هزار و ۲۱۳ از مردم استان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عضو و بیمه بودند.

وی افزود: در این دولت، از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۵ هزار و ۲۳۴ نفر بیمه شدند که بی سابقه بوده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: زنان دارای سه فرزند و بیشتر در این استان، در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به‌ صورت رایگان در این صندوق ثبت نام کردند و از مزایای آن بهره‌مند شدند.

کرمی تاکید کرد: بیمه زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند و یا بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم شان یکم فروردین سال ۹۶ به بعد باشد، به طور کامل رایگان است.

بیش از ۴۰ هزار نفر در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه شدند

وی ادامه داد: پیش بینی می شود، استان به تناسب جمعیت رکورد خواهد زد و حدود ۹ هزار نفر ثبت نام کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تاکنون هشت هزار و ۶۶۴ نفر ثبت نام کرده اند.

کرمی عنوان کرد: در مجموع فرد باید سالانه در سطح کف سه میلیون و ۲۰۰ تومان و سطح آخر ۱۳ میلیون تومان پرداخت کند که سهم مشارکت دولت برای تمامی سطوح ۷۰ درصد است و پنج درصد حق سهم بیمه شده از بابت یکسال و مبلغ درآمد ماهیانه مبنای وصول حق بیمه هم مد نظر خواهند بود.

شرایط عضویت تابعیت جمهوری اسلامی ایران، دارا بودن حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال سن، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه در یکی از دفاتر کارگزاری صندوق است.

مزایای عضویت بهره مندی از مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی، بازماندگان (فوت)، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه ای به تامین اجتماعی و بالعکس است.

پرداخت حق بیمه به صورت سالانه است و جهت رفاه حال بیمه پردازان پرداخت حق بیمه یه صورت اقساطی در ۲ قسط صورت می پذیرد.

مدارک لازم برای عضویت ، اصل شناسنامه متقاضی، اصل کارت ملی متقاضی و یک قطعه عکس ۴×۳ است.

صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر از سال ۱۳۸۴تاسیس شد و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه ای بلند مدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی،از کار افتادگی و فوت است.

دلیل تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه اختیاری کشاورزان ، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بوده است .تاکنون تنها ۳۰هزار نفر در استان زیرپوشش این صندوق قرار گرفته اند که این آمار نشان می دهد آهنگ جذب بیمه‌ای در این صندوق کُند بوده است.

بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، بیمه اجتماعی از نوع بیمه همگانی است و دولت تکلیف دارد این امکان را برای همه مردم جامعه فراهم کند.

براساس آخرین امارها ،نزدیک به ۴۴ درصد جمعیت ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در مناطق روستایی و عشایری زندگی می کنند. حدود ۱۲ درصد در قالب ۸۰ هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۹ شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یک هزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha