برنامه‌های اوقات فراغت جوانان با نگاه به خلاها و تقویت نقاط مثبت تدوین شود

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت:‌ اوقات فراغت تنها پرکردن زمان نیست و باید این برنامه‌ها را با نگاه به خلاها و کمبودها و تقویت نقاط مثبت تدوین و طراحی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه کارهای دستگاه های اجرایی در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت جوانان به خوبی پیش می رود، افزود:‌ برای پیشبرد بهتر امور در این زمینه باید هماهنگی و هم افزایی میان دستگاه با نگاه به اصل موضوع شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه توجه به اهداف در این حوزه، مهمترین مولفه در برنامه ریزی هاست، یادآور شد: برای تقویت هویت دینی، اسلامی و انقلابی باید فکر و برنامه‌ریزی شود و بحث زندگی ایرانی- اسلامی در برنامه ریزی اوقات فراغت مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار زنجان بر لزوم جلب جوانان به کارهای گروهی و مشارکتی تاکید کرد و گفت: باید تقویت حس مسولیت پذیری نیز از اهداف بسیار مهم در برنامه های اوقات فراغت جوانان باشد.

رفیعی با بیان اینکه برای تحقق اهداف برنامه‌های اوقات فراغت، تعریف بسته ای جهت تامین علاقه‌مندهای همه گروه‌ها بسیار مهم است، گفت: در مجموع باید در این برنامه ها تمرکز بر فعالیت های جسمی، گروهی و جمعی داشته باشیم.

وی یادآور شد: هماهنگی و هم افزایی در امور باید مورد تاکید جدی باشد و همه دستگاه‌ها با هر ظرفیت و امکاناتی در غنی سازی اوقات فراغت جوانان همراهی کنند.

رفیعی همچنین برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و راهیان نور را در برنامه‌های اوقات فراغت مفید دانست و افزود: این برنامه ها و اردوهای نیم روزه گاه مسیر زندگی افراد را تغییر می دهد.

وی ایجاد ارتباطات و برگزاری اجتماعات را در کاستن از آسیب های اجتماعی بسیار مهم خواند و گفت: این استان هم اکنون در موضوع اشتغال جوانان کمترین مشکل را دارد و در این زمینه تنها بحث توانمندسازی و مهارت افزایی مطرح است.

رفیعی با بیان اینکه این استان در افزایش آمار ازدواج جای کار زیادی دارد، تاکید کرد: در این خصوص راهکارهای عملیاتی و نقطه زنی باید انجام شود چون ترویج فرهنگ ازدواج نیازمند کارهای فرهنگی، اقناعی و حمایتی است.

برگزاری ۳۱ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در سال گذشته

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان هم در این جلسه، گفت: این شورا از سطح شهرستانی تا عالی‌ترین سطح و به ریاست رئیس جمهور برگزار می‌شود.

جواد بازرگان،‌ آمار ابلاغی برای برگزاری تعداد جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان را ۶ جلسه در سال اعلام و تصریح کرد: در سال گذشته باید ۴۸ جلسه برگزار می‌شد که ۳۱ جلسه برگزار شد و در شهرستان خدابنده هیچ جلسه‌ای برگزار نشده است.

وی با تشریح روش‌های فعالیت ستاد ساماندهی امور جوانان، افزود: این ستاد با مشارکت جوانان، مدیران و دستگاه‌های اجرایی و در راستای هماهنگی و تقسیم وظایف امور مربوط به جوانان در بین دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت کمیته‌های ذیل ستاد ساماندهی امور جوانان، افزود: در این راستا تلاش‌ها در برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت با محوریت اصلاح زندگی جوانان بر اساس سبک زندگی اسلامی با هویت ایرانی است.

حمیدرضا اسماعیلی با تاکید بر محور بودن نشاط اجتماعی در برنامه‌های اوقات فراغت، گفت: در این راستا تلاش می‌شود از دیگر دستگاه‌ها هم کمک گرفته شود.

وی با تاکید بر حمایت از فعالیت سمن‌ها و همچنین گروه‌های جهادی افزود: این برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف هم اجرا می‌شود که دهه کرامت و دهه ولایت از این مناسبت‌هاست.

اسماعیلی به برگزاری اردوی راهیان پیشرفت برای گروه‌های سنی ۱۸ تا ۳۵ سال اشاره و تصریح کرد: این اردو نتایج قابل توجهی را در پی خواهد داشت و طبق برنامه‌ریزی انجام شده اردوها برای واحدهای بزرگ و همچنین کارگاه‌های کوچک برگزار خواهد شد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان بر ادامه برنامه‌های ترویج ازدواج آسان اشاره کرد و گفت: در این راستا مراکز مشاوره رایگان در استان از ۱۱ واحد به ۱۸ واحد افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha