خسارت سیل به کشاورزی خراسان‌شمالی از مرز هشت هزار میلیارد ریال گذشت

بجنورد- ایرنا- رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: بارندگی و سیلاب اخیر هشت هزار میلیارد ریال به بخش باغی و زراعی این استان خسارت زد.

محمدجواد تشکری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بیشترین خسارت سیل و تگرگ در این بازه زمانی مربوط به شهرستان های اسفراین، شیروان، فاروج و مابقی مربوط به سایر شهرستان ها بوده است.

وی افزود: در مجموع حوادث طبیعی ۱۰ روز اخیر به ۱۲ هزار و ۶۵۴ هکتار از زمین های کشاورزی آبی، یکهزار و ۷۸۵ هکتار از زمین های دیم و ۶ هزار و ۶۳۷ هکتار باغ خسارت وارد کرد.

رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی تصریح کرد: علاوه بر خسارت های وارده به زراعت و باغ جاری شدن سیل به زیر ساخت ها از جمله جاده بین مزارع، کانال های انتقال آب و آبند های بخش کشاورزی این خطه نیز خسارت وارد کرده است.

تشکری تصریح کرد: بارش باران و تگرگ در این مدت باعث تلف شدن ۵۷ راس دام سبک و سه راس دام سنگین شده است

وی بیمه سپاری محصولات کشاورزی را تنها راهکار برای جبران خسارت‌ها دانست و از کشاورزان خواست تا در زمان مقرر محصولات کشاورزی خود در بخش های زراعی، باغی و دامی را زیرپوشش صندوق بیمه این محصولات قرار دهند تا در صورت زیان، حداقل بخشی از این خسارت ها جبران شود.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha