۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85481738
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار لرستان: مدیریت کارآمد در هنگامه حوادث خسارات را به حداقل می رساند

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان با بیان اینکه مدیریت کارآمد در هنگامه حوادث خسارات را به حداقل می رساند گفت: استفاده از ظرفیت های موجود و نوآوری داشتن در مدیریت حوادث ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب شفقت روز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران اظهار کرد: با توجه به وضعیت منابع طبیعی استان و بارندگی های مناسب امسال باید از هم اکنون ظرفیت دهیاری ها، بخشداری ها، فرمانداری ها و سایر ظرفیت های استانی برای مدیریت آتش سوزی ها و جلوگیری از وقوع حوادث در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه خود را در عمل نسبت به مسایل عوض کنیم افزود: اگرچه باید تامین تجهیزات ضروری است اما مساله مهم استفاده از ظرفیت های موجود و نوآوری در افکار است تا از حوادث جلوگیری و آنها را مدیریت کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به لزوم ساماندهی درست ظرفیت ها و جلوگیری از گسترش حادثه و مدیریت آن عنوان کرد: باید حادثه دفاع مقدس را الگویی برای فرماندهی حوادث قرار دهیم که فرماندهان و مسوولان در خط مقدم و جلوتر بوده و رزمندگان را فرا می خواندند بنابراین نگاه مدیریت بر حادثه و اداره آن باید عوض شود.

شفقت یادآور شد: همیشه در جلسات به دنبال تجهیزات هستیم که البته فراهم کردن منابع و تجهیزات امری ضروری است اما در هنگام حوادث مدیریت صحیحی با امکانات اولیه و موجود داشته باشند.

وی تصریح کرد: مسوولان استانی موظف به تامین امکانات هستند و مدیران شهرستانی باید همین امکانات موجود را با مدیریت درست منابع انسانی بکار گیرند تا حوادث مدیریت شوند.

استاندار لرستان اضافه کرد: لازم است فرمانداران و دستگاه های اجرایی و مدیریت بحران یک کانون اندیشه ورزی را راه اندازی کنند چون حوادث هیچ تغییر نکرده اند بلکه نوع مدیریت ما نیاز به تغییر دارد.

شفقت یادآور شد: باید از ظرفیت گروه های مردم نهاد به عنوان حافظان محیط زیست استفاده شود

وی تاکید کرد: توسعه فرهنگ بومی در مبارزه با حوادث را باید به دانشجویان و دانش آموزان و نسل آینده آموزش دهیم.

استاندار لرستان بیان کرد: مصوبات یادآوری و تاکیدی بر اقدامات عادی است و باید رویکردی نوآورانه در برخورد با مسایل داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha