خیرین چهارمحال و بختیاری ساخت ۱۲ مدرسه جدید را تقبل کردند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: خیرین استان در بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان ساخت ۱۲ مدرسه جدید با ۶۰ کلاس درس را تقبل کردند.

ایرج کریمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با احداث این مدارس جدید ۹ هزار متر مربع به سرانه آموزشی استان افزوده می‌شود که بیشتر مدارس تعهد شده در مناطقی احداث می‌شود که کمبود فضای آموزشی مشهود است.

وی با اشاره به اینکه خیرین برای ساخت مدارس جدید یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تعهد کردند، گفت: ساخت مدرسه جدید در شهر لردگان و منطقه منظریه شهرکرد به دلیل کمبود شدید فضای آموزشی به عنوان یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های اداره کل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس استان است.

به گفته وی، در جشنواره سال‌گذشته در استان ۶۴۰ میلیارد ریال تعهد از سوی جمع‌آوری شد که بیش از نیمی از این میزان تاکنون محقق شده است.

کریمی اظهارداشت: در جشنواره خیران مدرسه ساز در سه سال اخیر ۱۱هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال تعهد ایجاده شده خیران بوده که از این میزان ۶۴ درصد محقق شده است.

۱۰۰ مدرسه در استان در دست احداث است

خیرین چهارمحال و بختیاری ساخت ۱۲ مدرسه جدید را تقبل کردند

مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ باب مدرسه در استان با ۳۶۰ کلاس درس و هفت‌هزار و ۸۰۰ متر مربع در دست اجراست که از این تعداد ۸۰ طرح به صورت مشارکتی و با کمک خیرین در حال ساخت است.

وی اظهار داشت: زیربنای کل طرح‌های خیری در دست اجرا در استان ۵۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع است که برای تکمیل این طرحها پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

کریمی به افزایش ۲.۵ برابری اعتبارات نوسازی مدارس استان با مساعدت استاندار چهارمحال و بختیاری و همچنین اعتبارات سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان اشاره کرد و گفت: این افزایش اعتبارات گامی برای برقراری عدالت آموزشی در مناطق مختلف استان است.

هزار و۵۶۰ مدرسه پس از پیروی انقلاب تاکنون در استان احداث شد

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک‌هزار و ۵۶۰ مدرسه با ۹ هزار و ۲۷۰ کلاس درس و زیربنای ۹۰۵ هزار متر مربع احداث شده است.

به گفته وی، در این مدت ۷۲۵ ساختمان کمک آموزشی، ورزشی، رفاهی، آزمایشگاه، کتابخانه، نمازخانه با زیربنای بیش از ۳۵۵ هزار متر مربع احداث شده است.

کریمی افزود: هم‌اکنون ۱۰۰ مدرسه استان تخریبی و خطرآفرین است، که اجرای طرح تخریب و بازسازی مدارس در این مدارس و همچنین استفاده از ظرفیت خیران ضروری است.

به گفته وی، در استان هم‌اکنون یک‌هزار کلاس درس در قالب احداث و بازسازی و احداث مدارس جدید در مناطقی که کمبود مدرسه وجود دارد، نیاز است که از این تعداد ۵۰۰ کلاس درس در قالب تخریب و نوسازی و ۵۰۰ کلاس درس در قالب احداثی جدید است که احداث این مدارس همت خیران حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

خیرین چهارمحال و بختیاری ساخت ۱۲ مدرسه جدید را تقبل کردند

وی گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اختصاص داده شده است که در بخش‌های مختلف از جمله توزیع قیر رایگان، احداث مدارس جدید و خرید تجهیزات هزینه شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات قیر رایگان به استان اختصاص داده شد که ۱۹۸ مدرسه با ۹۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع ایزوگام و ۱۳۷ مدرسه با ۱۳۶هزار و ۷۰۰متر مربع آسفالت شده است.

کریمی افزود: در این مدت ۶۶ فضای ورزشی و آموزشی با هزینه بیش از سه هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال شامل ۲۲۵ باب کلاس درس با زیربنای ۲۹ هزار و ۲۰۰ متر مربع احداث شده است.

به گفته وی، در این مدت ۹۵۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی برای مدارس استان با اولویت هنرستان‌ها اختصاص داده شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون سیستم گرمایشی ۱۱۰مدررسه با ۷۸۰ کلاس درس با اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال در قالب طرح شهید" عرب" با همکاری گروه‌های جهادی و مردمی استانداردسازی شد.

کریمی با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری مدارس کانکسی در سطح استان گفت: ۱۹ مدرسه کانکسی در سطح استان وجود داشت که احداث ۱۰ مدرسه از این تعداد آغاز شده است و ۹ مدرسه دیگر به دلیل تامین نشدن زمین مورد نیاز هنوز عملیات احداث آغاز نشده است.

وی افزود: برای حذف مدارس کانکسی در استان درقاب طرح شهید پناهی ۲۵۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از ۱۹۴ هزار دانش آموز و بیش از ۲ هزار فضای آموزشی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha