۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85481734
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۳۹ میلی‌متر بارندگی در گلستان ثبت شد

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۳
کد خبر: 85481734
۳۹ میلی‌متر بارندگی در گلستان ثبت شد

گنبدکاووس- ایرنا- معاون پیش‌بینی و هشدار اداره‌ کل هواشناسی گلستان گفت: بیشترین میزان بارندگی استان در روزهای ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت با ۳۹ و ۳۵ میلی‌متر به ترتیب در نوچمن و النگدره گرگان ثبت شد.

محمود محمدقلی‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیشترین حجم بارش را در این مدت مربوط به ارتفاعات علی‌آبادکتول، گرگان، کردکوی و بندرگز دانست و اظهار کرد: در شرق گلستان شامل ارتفاعات کلاله، مینودشت و گالیکش ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر و در نواحی شمالی و میان دشت هم بین پنج تا ۱۰ میلی‌متر بارندگی ثبت شد.

وی افزود: همچنین از فردا شب با توجه به ورود امواج ناپایدار به تناوب تا پایان هفته به ویژه عصر و اوایل شب در مناطق کوهستانی بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود و بیشترین بارندگی‌های موثر مربوط به ارتفاعات جنوب غرب گرگان، کردکوی و بندرگز خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان کمترین دما در شب گذشته را با ۹ درجه مربوط به گرگان دانست و گفت: برای امروز و فردا افزایش نسبی دما ۶ تا هشت درجه‌ای دما در استان پیش بینی می‌شود.

محمدقلی‌پور میانگین بارندگی در سال زراعی جاری (از ابتدای مهرماه تاکنون) در گلستان را ۴۸۳ میلی‌متر اعلام کرد، افزود: این میزان بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۱ درصد و دوره بلند مدت آمار ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، گلستان ۱۰ ایستگاه سینوپتیک و فرودگاهی، ۲۳ ایستگاه اقلیم شناسی، ۸۰ ایستگاه باران سنجی، ۲۷ ایستگاه خودکار، ۱۳ ایستگاه باران سنجی بر خط، یک ایستگاه جاده‌ای (خوش ییلاق)، یک ایستگاه جو بالا، یک سامانه برآورد شعاع دید افقی در امتداد باند فرودگاه در ۲ سامانه پایش گرد و غبار، ۲ سامانه تشعشع‌سنجی (اینچه‌برون و مراوه‌تپه) و یک سکوی دریایی و ۲ گیرنده تصاویر ماهواره و رادار در مجموع ۱۶۲ سامانه و ایستگاه دارد.

گلستان دارای تنوع اقلیمی از نیمه مرطوب معتدل تا نیمه خشک و خشک و گرم و سرد است که بارندگی آن متغیر و موقعیت طبیعی استان شامل کوهستان های مرتفع، دشت هموار، مناطق پست، شوره زار، جنگل، مرتع و دریاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha