۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85481713
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دخیلم ببند به ضریحت؛ ای غریب‌الغربا

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۸
کد خبر: 85481713
دخیلم ببند به ضریحت؛ ای غریب‌الغربا

بجنورد-ایرنا- کاروان زیر سایه خورشید امروز (یکشنبه) به شهرستان جاجرم سفر کردند و سایه سبز پرچم حرم امام رضا (ع) را به دیده و دل‌های اهالی این خطه  هدیه دادند.

به گزارش ایرنا، شهرستان جاجرم با آغوش گشوده پذیرای سفیران رضوی شد و دانش آموزان، معلمان، فعالان فرهنگی و عابران فراخوانده شدند و دل به مهر رضوی دادند و اشک ارادت ریختند.

امام جمعه شوقان در بدو ورود خدام با گروهی از کودکان قرآنی که در قاب چادر سفید می درخشیدند به استقبال کاروان خدام رضوی آمد و سایه سبز پرچم را بر سر گذاشت و برنامه های این شهرستان و جشن های مردمی آغاز شد.

معلمان و دانش آموزان مدرسه "مهر عظام" که پیش از این به بهار شناخته می شد، دومین گروه استقبال کنندگان بودند که با گلباران خدام به پیشواز پرچمداران رضوی آمدند؛ سرود خواندند و با مدیحه سرایی "کاظم ذوقیان" مداح پرسابقه و ارزشمند حرم در مدح سلاله پاک نبی (ص) همنوا شدند.

دخیلم ببند به ضریحت؛ ای غریب‌الغربا

روستای "پشت بام" که تصویری ورودی اش را زنانی با چادرهای رنگی و چشم های خیس منتظر، پوشانده بود، صفی از اشتیاق و همدلی را تقدیم خادمان بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) کرد و اجتماعی همراه و امام رضایی را شکل دادند.

روستای دربند و اهالی اهل دلش مقصد بعدی بود که سر بر ضریح پرچم سبز آستان مقدس رضوی گذاشتند و به یاد خاطرات قدم زدن در حرم امام رضا (ع)، زائر خورشید طوس شدند.

قرار بعدی را اهالی منطقه "کرف" بنام خود زدند، اهالی چشم های بارانی را تقدیم امام خود کردند و به پیشواز آمدند و جشن میلاد امام الرئوف (ع) با همراهی کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم (ع) در مسجد جامع اجرا شد.

برگزاری جشن مردمی زیر سایه خورشید در سنخواست و استقبال بچه مدرسه ای ها همراه والدین خود از خدام و تقدیر از مادران دهه ۶۰ دارای سه فرزند و بالاتر و حضور خدام رضوی در جشن مردمی جاجرمی ها در پارک لاله این شهر را می توان در ادامه و تا پایان امروز شنبه (۲۹ اردیبهشت) نام برد.

دخیلم ببند به ضریحت؛ ای غریب‌الغربا

کانون های فرهنگی هنری "علامه امینی(ره)" بجنورد، "رأفت" شوقان، "شهید باهنر" روستای پشت بام، "چهارده معصوم (ع) " روستای کرف و "امام محمدباقر علیه السلام" جاجرم در برگزاری این برنامه ها همراهی و مشارکت محوری داشتند.

کاروان زیر سایه خورشید با همراهی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در ادامه برنامه های گرامیداشت دهه کرامت به شهرستان گرمه سفر می کند و همراه جشن های مردمی در این شهرستان می شود.

شهرستان جاجرم در جنوب غربی استان خراسان شمالی با مساحت سه هزار و ۶۵۴ کیلومتر دارای سه شهر جاجرم، سنخواست و شوقان، سه بخش، پنج دهستان و ۵۵ آبادی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha