پایگاه رفاه ایرانیان پنجره ملی واحد برای تحلیل معیشت ایرانیان است

تهران- ایرنا- معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پایگاه رفاه ایرانیان پنجره ملی واحد برای معیشت مردم است و موثرترین و بزرگ‌ترین درگاه در خصوص تحلیل معیشت ایرانیان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علیرضا عسگریان» صبح امروز (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) در آیین افتتاح «رصدخانه ملی رفاه ایرانیان»، اظهار داشت: پایگاه رفاه ایرانیان تکلیف قانونی موثر در خصوص ایجاد پنجره ملی واحد برای معیشت مردم است. این پنجره واحد اکنون ایجاد شده و موثرترین و بزرگ‌ترین درگاه در خصوص تحلیل معیشت ایرانیان است. داده‌هایی در آن وجود دارد که بسیار حائز اهمیت هستند و به وسع‌سنجی مردم کشور ارتباط دارد.

وی افزود: در کنار این پایگاه، باید وضعیت محیطی افراد نیز سنجیده شود به همین دلیل یک پایگاه دیگر به اسم «بهره‌مندی ایرانیان» شکل می‌گیرد که اطلاعات مکفی درباره هر دوی این پایگاه در کنار یکدیگر کشور را به سمت برنامه‌ریزی هدایت می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پایگاه رفاه ایرانیان وسع شهروندان و پس از آن در میزان بهره‌مندی در موقعیت جغرافیایی فرد نیز را مشخص می‌کند. این رصدخانه به دلیل اهمیت زیاد و ذی‌نفعان ۸۷ میلیون نفری هر روز وسع‌سنجی می‌کند.

عسگریان تاکید کرد: ابزار تسهیلگر، گزارش‌های متقن، ایجاد فضای گفتگو و کمک‌کننده در امر تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری کلان، شرح آخرین تحولات وسعی مردم از مزایای اصلی این رصدخانه است.

وی با بیان اینکه توسعه عدالت اجتماعی از اهداف اصلی این پایگاه است، گفت: مهم‌ترین داده‌ای که در این میان کم است و به آن نیاز داریم داده‌های ثبتی است که باید در این پایگاه وارد شوند. داده‌ها جمع‌آوری و سپس بررسی شده و در اختیار کارشناسان قرار می‌گیرد. در این مدت تمامی دستگاه‌های کشور از این پایگاه اطلاعات متعدد دریافت کرده‌اند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پایگاه بهره‌مندی ایرانیان مجموعه‌ای است که برابر قانون تکلیف وزارت تعاون است و داده‌های آن نشان می‌دهد که توزیع امکانات و خدمات در کشور عادلانه بوده است یا نه. این جزییات به دستگاه‌های بودجه‌ریزی و خدمات دهنده در کشور برای تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha