یک هکتار اراضی کشاورزی در جنوب تهران آزاد سازی شد

تهران بزرگ - ایرنا - سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ گفت: یک هکتار از اراضی کشاورزی در ناحیه چهار این منطقه با حکم قضایی آزادسازی شد.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۱۹، حسین اخگرپور روز یکشنبه اظهار کرد: با اخذ حکم قضایی یک هکتار از اراضی در روستاهای کاشانک و نظام آباد ناحیه چهار آزادسازی و به عرصه زمین‌های کشاورزی بازگشت.

وی افزود: آزاد سازی این اراضی در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی انجام شد.

این مسوول با اشاره به اینکه تغییرکاربری اراضی اغلب برای احداث باغ و ویلا انجام می‌شود، اضافه کرد: در همین راستا طی این عملیات نسبت به رفع خلاف اتاقک، پرچین و دیوارچینی اقدام شد.

اخگرپور یادآور شد: با توجه به اینکه نواحی چهار و پنج این منطقه در حریم واقع شده گشت زنی و بازدیدهای میدانی به منظور کنترل و جلوگیری از تغییر کاربری در این محدوده بطور مستمر انجام می‌شود.

یک هکتار اراضی کشاورزی در جنوب تهران آزاد سازی شد

عملیات احداث آمفی‌تئاتر روباز بوستان شهید کاظمی از نیمه راه عبور کرد

وی در خصوص احداث آمفی تئاتر در بوستان شهید کاظمی نیز گفت: عملیات عمرانی احداث آمفی تئاتر روباز در مجاورت ساختمان شهرداری ناحیه ۲ منطقه ۱۹ و بوستان شهید کاظمی به منظور ارتقای سرانه‌های تفریحی، فرهنگی و هنری در حال انجام است.

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ اضافه کرد: این آمفی تئاتر در زمینی به مساحت هزار مترمربع در محل بوستان شهید کاظمی ناحیه ۲ واقع شده و ظرفیت ۲۰۰ نفر را دارد.

وی در خصوص مراحل اجرایی این پروژه به اتمام سنگ درپوش دیواره‌ها به طول ۵۰ متر، سنگ بدنه قسمت اداری به مساحت ۴۵۰ متر مربع و نصب نرده به طول ۲۰ متر در این محدوده و سنگ بدنه دیوارهای محوطه به مقدار ۲۰۰ متر مربعاخگر پور با اشاره به اینکه این مکان دومین آمفی تئاتر روباز در این منطقه است، افزود: پیش از این آمفی تئاتر روباز دیگری نیز در بوستان شقایق به منظور غنی سازی اوقات فراغت شهروندان در مناسبت‌های مختلف و تامین نیازمندی‌های فرهنگی و هنری احداث شده بود.

به گزارش ایرنا، منطقه ۱۹ شهرداری تهران یکی از مناطق شهری جنوب غربی پایتخت است، این منطقه از سمت غرب به تقاطع بزرگراه آزادگان و ساوه، از سمت شمال و شمال غرب با محورهای جوانه، بزرگراه آیت‌الله سعیدی و جاده ساوه، از سمت جنوب به بزرگراه آزادگان و حریم جنوب شهر تهران و از سمت شرق نیز به بزرگراه نواب خیابان بهمنیار و بزرگراه تندگویان محدود می‌شود.

وجود مرقد امام راحل، بهشت زهرا، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، بوستان ولایت، مبل فروشان نعمت‌آباد و پارچه فروشان عبدل‌آباد، میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران منطقه ۱۹ را از دیگر مناطق تهران متمایز کرده‌ همچنین وجود شاهراه‌های بزرگراهی همچون بزرگراه آزادگان، بزرگراه آیت‌الله سعیدی، بزرگراه تندگویان و بزرگراه کاظمی منطقه را به لحاظ عبور و مرور در موقعیت پراهمیتی قرار داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha