۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85481679
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حزب‌الله به دنبال کور کردن سامانه‌های رصد اسرائیل است

تهران- ایرنا- تحلیلگران صهیونیست با اشاره به تشدید حملات حزب الله و هدف قرار دادن تجهیزات رصد و جاسوسی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حزب الله به دنبال کور کردن سامانه رصد ارتش این رژیم در شمال سرزمین های اشغالی است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، منابع صهیونیست به تشدید حملات مقاومت اسلامی لبنان به مواضع و تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: ما شاهد اقدامات بسیار آزاردهنده از سوی حزب الله هستیم که به دنبال کور کردن سامانه رصد ارتش اسرائیل در شمال است و در این راستا حزب الله پایگاه یگان رصد هوایی «میرون» را آماج موشک‌های خود و با موشک های ضدزره و سلاح های نقطه زن، دوربین های ارتش را در مرز لبنان هدف قرار داده است. می‌توان گفت که ارتش اسرائیل در برخورد با پهپادهای حزب الله که خسارات سنگینی به بار آورده، با دشواری رو به رو است.

از سوی دیگر، «طال باری» رئیس مرکز مطالعات چالش‌های امنیتی موسوم به «علما» رژیم صهیونیستی به یک رسانه این رژیم گفت: آنچه ما طی روزهای گذشته شاهد بودیم، دردناک است. ما تحلیلگران شاهد تحرکی برای ممانعت حزب الله نیستیم. عملا حزب الله ابتکار عمل را در دست گرفته است. هنگامی که حزب الله ساکت است، اسرائیل نیز ساکت است. موضوع این نیست که درگیری گسترده چه زمانی رخ خواهد داد، بلکه موضوع این است که حزب الله چه زمانی به دنبال این رویارویی است.

وی افزود: احساس می‌شود که طرحی وجود ندارد. حزب الله از تابستان ۲۰۲۲ به دنبال کشاندن اسرائیل به جنگ و سیر تحولات گواه آن است، از حمله «مگیدو» (در داخل سرزمین های اشغالی) تا برپایی چادر در مزارع شبعا و شلیک موشک در عید پسح گذشته و سپس شلیک موشک‌های ضدزره. نیروهای رضوان به همراه ۳۰ هزار نیروی دیگر و نیروهای ذخیره رقمی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر را به وجود می آورند که این آمار بسیار زیادی است.

از سوی دیگر، «امیر بوخبوط» تحلیلگر رسانه صهیونیستی «واللا »نیز گفت: از زمان شروع جنگ حزب الله به دنبال وارد کردن ضربه کاری به اسرائیل بوده و به پهپادهای مسلح روی آورده است. استفاده از این پهپادها برنامه ریزی شده است. در ابتدا حزب الله تلاش کرد که شیوه های واکنش تل آویو و میزان دقت سامانه ها در تشخیص و رهگیری را بسنجد و پس از آن به دنبال درک زمان واکنش نیروی هوایی اسرائیل هنگام شلیک و فعال کردن پهپادها برآمد و سپس به مرحله پیشرفته تر با هدف قرار دادن سیستم های رصد و نظارت ارتش در مسافت نزدیک و دور روی آورد و یگان رصد در کوه میرون بخشی از نبرد حزب الله است.

وی افزود: از آغاز جنگ (علیه نوار غزه) حزب الله صدها پهپاد به سمت اسرائیل روانه کرده که شمار زیادی از آنها زیرساخت‌ها را هدف قرار داده است. می توان گفت که حزب الله ضعف ارتش اسرائیل در دفاع را تشخیص داده است. حمله به تجهیزات رصد و هشدار تصادفی نیست، زیرا پس از آن زیر ساخت های نظامی هدف قرار گرفته است. منابع امنیتی از گام دیگری سخن می‌گویند که هدف آن کور کردن نیروی هوایی اسرائیل در برابر تهدیداتی است که از لبنان و سوریه انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی»، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه، از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین به هزینه سنگین جنگ برای این رژیم در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی در شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی و به ویژه بخش کشاورزی اذعان کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha